Einde downsizing

Frank C

Forumguru
Zeker kopers in het premium segment zijn lastig(er) te overtuigen om in een auto met downsize motor te stappen. Stond niet in het artikel maar zou goed kunnen dat deze motor als platform zal gaan dienen voor nog sterkere versies (240-280-300pk) en opvallend dat deze motor geen cylinder uitschakeling heeft.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Audi komt met zuinig 2.0L blok.
Of die zuinig is, moet nog blijken toch?

Wel benieuwd naar hoe deze motor zich bv verhoudt tov de 2.0 liter sky active motor van Mazda...
Edit @mezelf - die vergelijking gaat niet op want Mazda's motor is een atmosferische (wat nu juist hun usp is) dus niet te vergelijken met een turbo motor zoals deze van VAG.
 

Import Yeti

Forumguru
Ik moet het nog maar zien of die 5ltr /100 gehaald gaat worden. Gezien de fabriekswaarden uit het verleden van VAG denk ik dat niet.
 

Joske

Forumguru
Fabriekswaardes worden volgens mij in 90% van de gevallen gewoonweg NIET gehaald....

de oer-diesels daarentegen mocht je aftrappen a volonté.. dan nog geraakte je niet boven de 6 liter (gemiddeld) met die pompverstuivers :D
 

Falcon

Donateur
Ben benieuwd of jouw topic wel open blijft, want die van mij werd door geschopt naar archieven.. ivm dat het hier al over gaat in het 1.0 TSI topic. :thinking:
 

hemi24

Forumguru
...de oer-diesels daarentegen mocht je aftrappen a volonté.. dan nog geraakte je niet boven de 6 liter (gemiddeld) met die pompverstuivers :D

Wat dacht je van de 1.6d met 54pk van half jaren 80, niet stuk te krijgen, en in combinatie met een 4+E versnellingsbak heel zuinig te rijden!

Snel was echter een vreemd begrip... :sleep:
 

Testedoene

Forumguru
Wat dacht je van de 1.6d met 54pk van half jaren 80, niet stuk te krijgen, en in combinatie met een 4+E versnellingsbak heel zuinig te rijden!

Snel was echter een vreemd begrip... :sleep:
Daarvoor had je de 1.6 TD intercooler! Er zijn heel veel mensen geschrokken van de bijtkracht van mijn Golf Mk2-tje!
 
Bovenaan Onderaan