Einde garantie keuring

VentoTDI

Forumguru
Komen we terug van vakantie :cry: staat er een berichtje op ons antwoordapparaat, of ik een afspraak wil maken voor een einde garantie keuring.
Lijkt me nutteloos, maar moeder de vrouw wil het wel doen. Je weet immers nooit is argument :pardon:

Heeft iemand al eens een einde garantie keuring gedaan?
En voegde het iets toe/ kwam er iets uit?

Merci!:cheers:

hemi24

Forumguru
Krijg je dan wel garantie ná de keuring, of wat moet ik me hierbij voorstellen?!?

Lijkt mij net zoiets als naar de huisarts gaan terwijl je je gezond voelt...

Rallye

Forumguru
Nou ja, mocht er iets zijn dat je nog niet ontdekt hebt, dan kan de garage dat nu ontdekken en claimen. Anders ben je afhankelijk van de coulance en heb je een hoop gezeur.

Wat gaat zo'n keuring kosten?

Canon-Eye

Forumguru
Zo'n einde-garantiekeuring lijkt me nog het meest zinvol als die wordt uitgevoerd door een onafhankelijke keurder - niet door degene die voor eventuele gebreken moet opdraaien, of door degene die er belang bij zou kunnen hebben om iets te vinden dat daarna op kosten van de importeur kan worden aangepakt.

Let wel: ik ben zeer tevreden over de twee dealers waar ik mee te maken heb (gehad), nl. die welke de auto geleverd heeft én die (250 km hogerop in het land) waar hij sindsdien in onderhoud is en heb nog altijd het volle vertrouwen in beide.
Maar ik vind nu eenmaal dat je zelfs de schijn van en de kans op mogelijke belangenverstrengeling bij voorbaat zou moeten uitsluiten. :pardon:

EdK

Forumguru
Wat gaat zo'n keuring kosten?
Die heb je met afleveringskosten al betaald !!
Enne tis alleen maar garantie gevallen hoor...
Ze lopen je wagen geheel na op punten via een lijst volgens mij.
En daar zullen ongetwijfeld punten op staan die veelvoorkomend zijn om te kijken of deze bij jou wagen ook voorkomen.
die zullen ze dan onder garantie nog vervangen, en anders is het later op eigen kosten en een discussie over tegemoet koming.....

Cordoba

Forumguru
Allereerst vraag ik me af wát controleren ze nu precies bij zo'n keuring, en vervolgens wie moet de kosten dragen van de keuring? Ook voor de dealer heeft zo'n keuring voordelen: hij kan gevonden gebreken nog claimen bij de importeur, en als er een week later een mankement optreedt kan ie met recht zeggen dat dit buiten de garantie valt. Kortom het kan ook gedoe met klanten met een probleem voorkomen, dus voldoende reden dat de dealer kan zeggen dat hij de kosten van de keuring op zich neemt, of dat het gedeelde kosten met de auto-eigenaar worden.

Aan de andere kant als de check niet meer inhoudt dan de auto even aan de dianose-apparatuur hangen, even een blokje omrijden om te zien of er iets afwijkends is, en even checken op vreemde bandenslijtage of andere afwijkingen, dan is het ook zo gebeurd.

VentoTDI

Forumguru
Het is gratis...
Bij de vorige skoda géén aanbod gehad voor einde garantie-keuring

van een site van een andere dealer

De gratis einde garantie controle geldt voor alle mogelijke garanties die op uw Audi, Volkswagen (bedrijfswagen), SEAT of ŠKODA zitten. Voorwaarde is alleen wel dat de auto gedurende de garantieperiode conform de fabrieksvoorschriften is onderhouden bij de officiële merkdealer.

Hm...

Verder vaag.
Denk dat wat @Rallye zegt het meest in de buurt komt?

Misschien dat ik het doe; heb ik dat ook eens meegemaakt.
Wie weet wat ze nog meer.... :pieker:

VentoTDI

Forumguru
@EdK in Nederland uiteraard :tongue:
En ik snap dat gratis hier nooit gratis is :shutup:
Maar NU, voor het moment, kost het me even niets (extra's) :yeehaa::fool:, zo beter?

Bovenaan Onderaan