Einde van Connect Lite

Op de Skoda-site wordt het einde van de Connect Lite app per 1-7-25 aangekondigd. Nieuwe gebruikers kunnen nu al niet meer worden toegevoegd. Best bijzonder want nog geen 2 jaar geleden moesten we allemaal naar de dealer om een dataplug te halen voor deze handige, nieuwe app.
Jammer ook, want wat er nu overblijft is de MySkoda-app en die komt voor mijn Octavia 3 Business Edition uit 2020 (model 2019-2020) niet verder dan een plaatje en de mededeling “Er valt niets te zien”. Geen actieradius, ritinformatie, kilometerstanden of wat dan ook. Het enige wat de app biedt is een instructievideo van 20 seconder over…. de ijskrabber in het tankklepje! Wat amateuristisch dat er telkens nieuwe apps worden gelanceerd en binnen 2 jaar weer worden uitgefaseerd en wat jammer van al die onbenutte mogelijkheden.

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb. Is er iemand met een vergelijkbare auto die wel zinvolle informatie uit de MySkoda-app heeft kunnen halen zonder dat daar een abonnement voor nodig is?
 
Ik ben hier ook weer eens ingedoken. Ik had toen ik de O3 kreeg een connectie met de auto via Internet. Dat is omgezet naar Light. Tijdje gehad maar geen meerwaarde voor mij. Gebruikte de volwaardige functie eigenlijk alleen om te zien waar de auto was. Na Light afgekoppeld en links laten liggen tot vandaag. Werkt overigens nog steeds maar ik wil eigelijk die eerste functies weer terug hebben. Is er iemand die er al een eigen data kaartje in heeft gezet en wat heeft kunnen gebruiken van die oude functies? De hardware zit er per slot van rekening nog in.....

MiC
 

Rallye

Forumguru
Worden de functies van de bluetooth dongle voor de Connect Lite niet overgenomen door de Skoda Connect app? Ik lees daar overigens niets over in https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/skoda-connect/connect-lite

@MiC2005 Ik vind het woord “omgezet” in dit verband wat vreemd, omdat het om twee geheel verschillende zaken met eenzelfde functie gaat. Als ik het goed begrijp uit de beide andere topics waarin je je MIB-systeem bespreekt ben je gestopt met Skoda Connect en ben je toen de Connect Lite-dongle gaan gebruiken?
 
Ja klopt. Ondertussen wel wat meer gelezen hierover. Volgens mij zitten er 2 communicatie systemen in mijn auto. 1 van PON (ritten en autostatus) en een van Skoda zelf (multimedia en autostatus). Die van PON is volgens mij geheel gestopt. Correct me if I am wrong.
 

Adje1953

Nieuw lid
Per juli 2025 stopt Skoda met connect Lite. Wie weet of er een andere app bestaat ter vervanging. Ik gebruik de Skoda connect lite app voor mijn ritten te registreren.
 
Bovenaan Onderaan