Einde van (stevige) Octavia

Zoals ik mij ook heb voorgesteld, neem ik ook weer afscheid van jullie. 2 Weken geleden is mijn Octavia geramd in de file waardoor deze Total loss is verklaard. Hoewel de verwachting was dat de auto’s voor en achter mij afgeschreven waren, had ik niet direct het gevoel dat mijn Skoda dit ook zou zijn.

Helaas is door de schade-expert vastgesteld dat de auto wat kleiner is geworden en scheef op zijn schoenen staat. Het was onverantwoord deze nog te repareren. Inmiddels is de vervanger voor mijn Octavia al besteld. Ik heb gekozen kleiner en goedkoper te gaan rijden (lease 14%). Hoewel ik nooit gedacht zou hebben bij Lexus uit te komen is het de CT200H geworden (+ dakkoffer):super:. Ik zal jullie op het Skoda forum niet lastigvallen met de eigenschappen.

Ik heb 2,5 jaar heerlijk rondgereden in mijn Octavia die heerlijk ruim en degelijk aanvoelde. Wat mij vooral trok aan deze auto waren de vele accessoires en opties voor een relatief lage prijs. Wat Skoda bied naarmate de prijs vind ik nog steeds ongeëvenaard als ik naar andere merken kijk. Inmiddels ook ondervonden dat het een zeer veilige auto is en dat het mij verbaasde hoe de andere auto’s er na de botsing uizagen. Mocht mijn baas wat guller worden hoop ik nog ooit de Superb te gaan rijden, wellicht dus tot ziens.
IMG_0089.jpg IMG_0091.jpg
IMG_0107.jpg

MarcoO2

Forumguru
Oei, da's zonde zeg! Jammer dat zo'n mooie wagen zo moet eindigen!

Maar veel plezier met je nieuwe auto in ieder geval! Enne, last but not least, heb je zelf niets overgehouden aan die klap?

Antera

Donateur
Jammer dat je dit hebt moeten meemaken maar deze zal binnenkort weer op de weg rond rijden alleen niet in jouw bezit.

De lexus is zeker een goed en mooie keuze zeer nette auto en zeker een klasse rijker. veel plezier ermee

Oei, da's zonde zeg! Jammer dat zo'n mooie wagen zo moet eindigen!

Maar veel plezier met je nieuwe auto in ieder geval! Enne, last but not least, heb je zelf niets overgehouden aan die klap?

Niet echt, heb alleen nog lichtelijk hoofd en nekpijn. Dit is al goed onderzocht en is de aanhechting van de pees op mijn schedel. Wordt steeds minder en hoop er binnenkort vanaf te zijn.

Jammer dat je dit hebt moeten meemaken maar deze zal binnenkort weer op de weg rond rijden alleen niet in jouw bezit.

De lexus is zeker een goed en mooie keuze zeer nette auto en zeker een klasse rijker. veel plezier ermee

Ik moet erbij vermelden dat ik helemaal niets van auto’s weet maar ook de deuren zijn te lang voor de auto geworden. De deuren zijn niet ingedrukt waardoor deze tegen de carrosserie komen. Ik heb begrepen dat hij hierdoor niet alleen fiscaal Total loss is.

Hoi, even een vraagje: het was blijkbaar een kop-staartaanrijding. Wordt jij dan niet in fout gesteld bij de persoon 'in de poep hebt genomen'? Gewoon technisch vraagje. Hopelijk kom je er goed van af, heb zelf ook al zo'n accident achter de kiezen en 3 dagen thuis gezeten, ik kon m'n hooft bijna niet meer bewegen...

Hoi, even een vraagje: het was blijkbaar een kop-staartaanrijding. Wordt jij dan niet in fout gesteld bij de persoon 'in de poep hebt genomen'? Gewoon technisch vraagje. Hopelijk kom je er goed van af, heb zelf ook al zo'n accident achter de kiezen en 3 dagen thuis gezeten, ik kon m'n hooft bijna niet meer bewegen...

In mijn geval stond ik stil toen ik van achter werd geraakt. Ook de auto’s voor me stonden stil. Dit is door alle partijen verklaard en ondertekend. Buiten degene die achter op mij is gereden heeft niemand schuld. Er waren totaal 4 auto’s geraakt waarbij ik de eerste was die werd geramd. Mocht ik nog aan het rollen zijn geweest was ik verantwoordelijk voor de auto voor me. Dit was in mijn geval niet aan de orde.

Wijnand850

Forumguru
Zonde! Gelukkig heb je er zelf vrijwel niets aan over gehouden. Ik vrees dat Antera gelijk krijgt. Deze gaat gewoon op de trekbank en dan sluiten de portieren ook weer normaal... Als het niet in Nederland gebeurt, dan wel in een vaag buitenland.

Fabia

† In Memoriam
Jammer om op zo'n manier afscheid te moeten nemen van je O2. Veel plezier met de Lexus.

Antera

Donateur
Zonde! Gelukkig heb je er zelf vrijwel niets aan over gehouden. Ik vrees dat Antera gelijk krijgt. Deze gaat gewoon op de trekbank en dan sluiten de portieren ook weer normaal... Als het niet in Nederland gebeurt, dan wel in een vaag buitenland.

Je wilt niet weten hoeveel auto's er technisch TL worden verklaart of net als die van jouw. Ik heb hier nog wel foto's van auto's die toen total los waren en die we weer hebben gericht nieuwe stukken op hebben gelast enz. En dan gaat de auto gewoon de weg weer op. eventueel zal ik die foto's wel eens opzoeken van en naar :-)

sitechris

Donateur
Veel plezier met de Lexus. Overigens ben ik wel benieuwd naar je ervaringen, ook voor Skoda rijders is het imo zinvol om te weten hoe een mogelijke concurrent bevalt als daily drive.

Antera

Donateur
ff de foto's opgezocht de was toen een paar jaar oud maar total los heel de neus stond om ( bmw 320i Cabrio ):

en deze rijd nu nog steeds rond al vanaf 2004 :-) zo gaat het dus met die auto's houd je kenteken maar in de gaten op de RDW kan je zien wat er gebeurd.

Michel

Forumguru
Ik kan onderschrijven dat de Octavia een tamelijk stevige vierwieler is. Gistermiddag werd mijn Octavia per ongeluk opgeduwd in Hilversum, toen ik stilstond bij een zebrapad om een voetganger voorrang te verlenen. Die voetganger mocht/moest alsnog rennen om het vege lijf te redden. De achterop-rijdende Opel Corsa rijder vond mijn grijze Octavia blijkbaar te donker en zag mij dus te laat. Ik stond vervolgens wel even verbaasd te kijken hoe mijn auto er uitzag.

Vandaag naar het schadebedrijf geweest: bij mij moet de achterbumper, twee sensoren van de PDC, een reflector en één montagebeugel van de achterbumper worden vervangen. Misschien dat de binnenbumper nog moet worden vervangen, maar afgezien daarvan kon de achterklep gewoon open en dicht en was ook op de plek van het reservewiel geen vervorming te zien. Een pak van mijn hart.

De tegenpartij had minder geluk: de uit 1996 stammende Opel Corsa zat van voren dusdanig in elkaar dat hij naar alle waarschijnlijkheid total-loss zal worden verklaard. Hij kon ook niet meer rijden, omdat o.a. de radiateur ook lek was.

Wel jammer zo voor de feestdagen, maar ik ben echt blij dat het niet veel meer is en ben werkelijk verbaasd over de stevigheid van de Octavia constructie. Degene die bij het schadebedrijf de kosten in ging schatten, vertelde mij ook dat veel van de VAG modellen uitermate stevig qua constructie zijn, met name aan de achterkant. Wel sneu om dadelijk mijn Octavia over de 100.000 km te kunnen rijden met een beschadigde achterbumper en een niet functionerende PDC....

Op 3 januari 2012 wordt de schade in ieder geval hersteld. Al met al kost de rompslomp je toch weer een paar uur...

Joep

Lid
Daan,

mijn Octavia Combi Ambiente Plus uit 2006 zag er vorige week in de kop-staart aanrijding nagenoeg van voren zo uit als die van jou. Vanachter leek alleen de bumper beschadigd: achterklep was heel, niet eens een krasje. Bij verwijdering van het reservewiel kon je wel zien dat de achterkant naar binnen was gekomen. Schade: € 6030,- dus total-loss. Heb een goede verzekering (Centraal-Beheer) en heb de aanschafprijs van 1,5 jaar geleden teruggekregen. Ik kan daardoor volgende week een Combi Business uit 2007 ophalen. Hopelijk is die net zo goed als de vorige.

Antera

Donateur
sow ben je blij met je nieuwe auto heb je dit weer. Je zou toch stoppen met auto rijden pffff

Bovenaan Onderaan