Eindelijk de auto van die reclame aangeschaft

AlexR

Lid
Even voorstellen ik heet Alexander en ik woon in Zutphen.
Vanaf de jaren 80 bezig met bouwen en rijden van Volkswagen Buggy's, Golf 1 en 2 tot Transporter 4x4 Syncro.
Toen de laatste Syncro voor de tweede keer na 19 jaar nieuw plaatwerk nodig had werd het tijd voor een verstandige auto... Dacia Logan mcv.
Na twee keer vast gezeten te hebben in nat gras moest er 4x4 komen.
Eentje waarvan ik bij de eerste reclame op tv al zij, die is leuk een Yeti 4x4
Dus rij ik nu een Yeti 4x4 1.8 TSI en ik ben er blij mee.
Nog even schijven, blokken en klauwen vervangen, op naar het techniek topic :cool:

Tees

Donateur
Welkom! Mooie voorgeschiedenis, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het uitstapje naar Dacia bevallen is?

AlexR

Lid
@Tees, Tja hij brengt je van A naar B en je zit droog... doet wat ie moet doen. ik had er niet echt een warm gevoel bij Een Franse Dacia.
Ik voel meer liefde bij een Duitse Skoda ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Snap ik wel. Ik heb ook getwijfeld over een Logan MCV, maar bleef toch dat budget gevoel houden. Toen is t toch weer een Skoda (Octavia) geworden.

AlexR

Lid
Exact dat, je moet een goed gevoel bij een auto hebben. Niet meetbaar of logisch maar voor mij hoort dat bij een auto.

• Leuk

EdK

Forumguru
maar bleef toch dat budget gevoel houden. Toen is t toch weer een Skoda (Octavia) geworden.
:deuk::deuk::deuk:

Skoda dat in den beginne van de VAG periode het zelfde imago had als de Dacia.....
Niemand die de Skoda sleutel op tafel durfde te leggen tijdens verjaardagen naast de andere autosleutels.....

En dus weer zo'n gevalletje van het zit tussen onze oren......:koffie:

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb in 2002 nog behoorlijk intensief bij de baas moeten lobbyen om hem ertoe te bewegen een Skoda Fabia combi voor me aan te schaffen, hoewel die toch een stuk goedkoper was dan de Volvo S40/V40 die voor mijn functieklasse eigenlijk de norm was. Het bedrijf had toen trouwens Europabreed ook zo'n 450-500 Volvo trekkers op de weg, dus ze zullen best wel een aardige deal voor de personenauto's (die toen nog niet werden geleased) gehad hebben. Maar ik wilde liever iets kleiners - en niet te vergeten: goedkoper in de bijtelling.

Ik moest de baas er eerst van overtuigen dat het eigenlijk al bijna Volkswagens waren - toen dat was doorgedrongen én hij zelf nog een voor zijn gevoel scherpe prijs kon uitonderhandelen met de verkoper (die ik al jarenlang heel goed kende...) voor een voorraadauto die ik zelf had uitgezocht kreeg ik mijn eerste Skoda.

Captain Hook

Forumguru
Niemand die de Skoda sleutel op tafel durfde te leggen tijdens verjaardagen naast de andere autosleutels.....

En dus weer zo'n gevalletje van het zit tussen onze oren......:koffie:
Spreek voor jezelf aub.
Wat anderen van mijn spullen denken heeft me nog nooit wat geïnteresseerd.

't Zal me worst wezen wat een ander daarvan denkt.
En dat zouden meer mensen moeten doen... :koffie:

Tees

Donateur
Amen @Captain Hook. Alleen wil @EdK dat maar niet geloven :nono:. Feit bij mij is dat ik t interieur én exterieur van de Logan MCV significant minder mooi vind dan die van de O2 die ik nu heb. En ja, ook bij mij is een auto een stukje emotie (weliswaar een stuk minder dan bij velen anderen hier). Welkom @AlexR, nu ken je meteen de stamgasten hier ;)

Okki

Donateur
Wat anderen van mijn spullen denken heeft me nog nooit wat geïnteresseerd

Toen ik voor een Mercedes A klasse ging kijken en tegen de verkoper zei dat ik ook naar een (toen) Volkswagen Golf ging kijken zei de verkoper "maar met de A klasse staat er wel een Mercedes voor uw deur!"

Schijnt dus wel te leven bij sommige mensen. Maar ik kijk alleen naar wat ik mooi en leuk vind en waar ik in pas.

Enne.....nee.....die A klasse was ook niet mooi....

• Leuk

leon-cupra

Forumguru
Welkom !! Foto’s van de yeti altijd welkom .

Toen ik voor een Mercedes A klasse ging kijken en tegen de verkoper zei dat ik ook naar een (toen) Volkswagen Golf ging kijken zei de verkoper "maar met de A klasse staat er wel een Mercedes voor uw deur!"

Schijnt dus wel te leven bij sommige mensen.
Niet bij sommige mensen, maar bij heel veel mensen. Vrijdag ook nog een collega uit de productie komt opgereden met een CLA180d (meest foute keuze), een wagen van een jaar of 7-8, zegt mijn collega “ja man, die moet serieus verdienen in de productie” .. tot ik hem even duidelijk maakte wat zo nog een CLA tweedehands doet. Was al snel “ahhh ok, nu versta ik het” .
Maar dergelijke wagens doen het verschrikkelijk goed omdat ze er enorm duur uit zien voor de buurman ;)

Bovenaan Onderaan