eindelijk (een lang) lid

't heeft even geduurd maar het is me uiteindelijk gelukt om lid te worden.
eerdere pogingen vanaf mijn thuis pc (apple) wilden niet slagen.
de O2 is inmiddels al besteld en komt als alles goed gaat 4 januari.
de reden voor mijn keuze is in eerste instantie mijn lengte (203 cm). in de meeste (lees alle) middenklassers heb ik problemen met mijn beenlengte. de verbazing was dan ook groot toen ik in de O2 plaats nam. na een uitvoerig onderzoek en 2 test ritten de auto besteld.
en nu maar wachten.........
ik vind trouwens weinig terug op het forum over de beenruimte voorin bij de O2, wat dat betreft kunnen we nog wel wat reclame maken.

Welkom, en voorlopig veel lees en schrijfplezier gewenst, want 4 januari is nog ver weg. De levertijden blijken trouwens erg mee te vallen op dit moment dus...... wie weet misschien nog dit jaar in een O2

Alvast veel voorplezier gewenst ! Het is inderdaad een ruimtewonder, die Octavia !
Trouwens, ik had met registeren geen enkel probleem met mijn Mac. Maar dat terzijde....

JJB

Lid
welkom, zelf ben ik 2 meter en merk ook dat de meeste auto's niet geschikt zijn voor mensen langer dan 190 cm. Skoda vormt gelukkig een uitzondering, ook de kleinere modellen bieden voldoende been- en hoofdruimte voor lange mensen.

higgy

Forumguru
Wat een gedurfde topic-titel zeg. Lijkt wel een SPAM-bericht. /forum/images/graemlins/smile.gif

Hehe, ook eenik ben ook 2.00 mtr, en heb ook een Octo II.
Binnenkort komt er ook een aparte Scheel stoel in. Prima ruimte voor.

rickske

Actief lid
Welkom stoei op het forum hier en laat het wachten maar snel voorbij zijn dat je van de auto lekker kunt genieten.

Wiseguy

Actief lid
Overigens, ik moet zeggen dat de beenruimte in de O2 mij ook geweldig is meegevallen. Mijn zwager kan gewoon achter mij plaatsnemen zonder dat ik mijn stoel naar voren hoef te doen.... en hij is toch bijna 2 meter lang.... /forum/images/graemlins/grin.gif heerlijk!

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Overigens, ik moet zeggen dat de beenruimte in de O2 mij ook geweldig is meegevallen. Mijn zwager kan gewoon achter mij plaatsnemen zonder dat ik mijn stoel naar voren hoef te doen.... en hij is toch bijna 2 meter lang.... /forum/images/graemlins/grin.gif heerlijk!

[/ QUOTE ]

Of komt dan omdat jij 1m53 bent? /forum/images/graemlins/grin.gif
Nee, geintje hij is erg ruim. Ik ben 1m93 en ik pas ruimschoots "achter mezelf" als je begrijpt wat ik bedoel.
De ruimte achterin was een van mijn belangrijkste criteria.

Wiseguy

Actief lid
Ik ben zelf 1m81... voor mij was de ruimte ook een zeer grote plus t.o.v. de 19cm langere Laguna.... ik had 1 vuist ruimte achter mijn eigen stoel, dus moest ik steeds schuiven als er iemand achter mijn stoel ging zitten... /forum/images/graemlins/frown.gif

Logic

Actief lid
Wat zijn we nu toch gelukkig. Trouwens, moet jij niet werken? /forum/images/graemlins/grin.gif

dank voor jullie welkom.
ik begrijp dat ik niet de enige 'lange' op het forum ben.
het zijn vooral mijn (onder)benen die het probleem geven, door deze extra lange benen zit het stuur van elke grote auto in de weg. bij de O2 daarintegen kan ik mijn benen vrij onder het stuur bewegen, hetgeen een verademing is na jaren opgevouwen te hebben gezeten. ik moet helaas nog even wachten.

Jan_Hein

Actief lid
Stoei,

Zelf heb ik het omgekeerde met mijn lengte. Ik ben niet groot, misschien zelfs aan de kleine kant. Gisteren een proefrit gemaakt met een O2. Hij paste weer perfect. Goed te verstellen stoelen en stuur. Hoefde geen blokken op de pedalen en reed er zo mee weg.
Wat wij wel hebben is een enorme ruimte achterin. Zoiets als de SUPERB. Achterpassagiers kunnen met de benen over elkaar zitten zonder de voorstoel te raken. Dat geldt natuurlijk voor niet al te lange mensen. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif Weet niet of iemand van 2 meter dat ook kan.
/forum/images/graemlins/cool.gif
Vond trouwens de O2 heel makkelijk rijden want ik ben altijd kleinere auto's gewend.Bijkomend voordeel is dat de stoel bij instappen hoger staat zodat je gewoon aan kunt schuiven en niet naar beneden knalt en later niet meer uit kunt stappen.

Groeten, Jan-Hein.

Bovenaan Onderaan