Eindelijk - ik stel me voor

Tijl

Actief lid
Ik loop hier al eventjes rond nadat ik hier via Google terecht kwam in mijn zoektocht naar Kodiaq informatie.

Best interessant hier allemaal, nog nooit zoveel geleerd van vooral Nederlanders.

Ok ik ben dus een Belg, youngtimer van bouwjaar 1982.
1 dame en 2 meisjes in huis.

Rij proffesioneel ong 55.000km per jaar.

Was van de eerste moment gecharmeerd door de Kodiaq in mijn zoektocht naar een volgende auto, die zoektocht start ik meestal na ong 18 maanden als het nieuw van mijn wagen af is.

Ik zocht een ruime wagen qua zitplaats en bagage voor een correct budget en wou eens wat anders dan monovolume.
Diesel - automaat - leder - trekhaak + graag wat toeters en bellen als land assist, dode hoek detectie etc

Deze keer twijfelde ik tussen
1) skoda Kodiaq - is het dus geworden
2) Seat Alhambra - lekker ruim maar te veel bus gevoel
3) vw tiguan allspace - te duur of te kaal voor budget
4) FORD s-max - duurder dan de vorige s-max en vind de facelift geen verbetering, + wou wat anders
5) vw sharan - veel te duur en zelfde busgevoel
6) Peugeot 5008 - motor niet krachtig genoeg, of te duur in zware versie, koffer lelijk en onhandig in 5-zit en ben niet zo Franse auto minded.

Recent car history
Steeds nieuw dealer gekochte wagens, geen okazies tot heden

Work :
- Oktober 2017 tot levering kodiaq
VW Passat variant - 2.0tdi handgeschakeld - 290.000km
(tijdelijk wegens vroegtijdig omkomen andere wagen)

- juni 2013 - september 2017
FORD S-max - titanium - 2.0cdti 136pk - automaat - 227.000km- leder - trekhaak - land assist - blis - familypack - 18” wielen ...
(Vroegtijdig omgekomen wegens stomme onoplettendheid, economisch onherstelbaar voor België dus krijgt een mooi tweede leven elders ongetwijfeld)

- maart 2010 - juni 2013
VW touran - 1.9tdi - 105pk - handgeschakeld - trendline 210.000km
(Doorgeschoven naar collega wegens echt genoeg van te schakelen en dus s-max gekozen)

- .... - maart 2010
Opel Zafira -

Private :
- december 2013 - huidig
FORD B-max - 1.0 benzine - 32.000km - trend - gps - ...
Auto van de vrouw

- augustus 2006 - heden
Citroën Berlingo - lichte vracht - 1.4 benzine - 118.000km - basic
Hobbywagen

Horkje

Forumguru
Welkom @Tijl !

Twee vroegtijdig omgekomen auto’s? Das best wat zeg......

Ik hoop en verwacht dat je van je Kodiaq zal genieten. En heel houden natuurlijk

:thumbsdown:

Bovenaan Onderaan