El. spiegel links werkt niet.

jbagema

Nieuw lid
:407:De linker buitenspiegel kan niet met de schakelaar in de linkerdeur bediend worden. Als ik de scakelaar op de linker spiegel zet wordt de rechter spiegel bediend en als de schakelaar op de rechter spiegel staat wordt ook de rechter spiegel bediend.

Ik heb de spiegel zelf er al af gehad en zag niets vreemds, ik heb al een andere schakelaar geprobeert maar dit gaf ook geen beter resultaat en ik heb het deurpaneel er al afgehad en kon niets vreemds ontdekken.

Heeft iemand enig idee. Jeroen.

Gieliovd

Forumguru
Is dit niet ook een die OF L+R kan OF alleen R?

Zo ja, dan is er een probleem met de linker. Zekering lijkt me niet.

Dan kom je al snel bij de bedrading of de motor uit. Meten is weten!

Frankie

Actief lid
Is dit niet ook een die OF L+R kan OF alleen R?

Zo ja, dan is er een probleem met de linker. Zekering lijkt me niet.

Dan kom je al snel bij de bedrading of de motor uit. Meter is weten!

"METEN is weten" btw

En op ieder bericht reageren is er minstens weer 1 bij.... Je "post per day" vliegt weer omhoog...

Desperado

Forumguru
En op ieder bericht reageren is er minstens weer 1 bij.... Je "post per day" vliegt weer omhoog...
Zijn die kinderachtige opmerkingen nodig?
Persoonlijke vetes kun je beter per PM voeren ipv anderen er mee lastig te vallen.

Gieliovd

Forumguru
Zijn die kinderachtige opmerkingen nodig?
Persoonlijke vetes kun je beter per PM voeren ipv anderen er mee lastig te vallen.
Helaas is dit al geprobeerd Peter. Het mag niet baten.

Ik dacht toch dat dit een legitieme post was?

Vraagje, zit jij nou ook leden als Fabia en Cvegreen zo op de huid? Deze hebben een vergelijkbare "post per day" telling waar je zo op gefocused bent.

Moderator: bij behoefte graag deze berichten verwijderen!

Desperado

Forumguru
Ongeacht of de post legitiem is of niet, of de post on-topic is of niet maakt niet uit.
De correctie "meten is weten" is m.i ook prima.
Maar die opmerking erachter aan slaat kant noch wal en is wat mij betreft een persoonlijke vete die niet op het forum hoort.

En ook dit mag gewoon weggehaald worden als de mod's dat nodig achten.

Fabia

† In Memoriam
"METEN is weten" btw

Vreemde opmerking. Het is toch leuk als mensen reageren op postings? En de ene leest meer en de ander reageert wat meer. C'est la vie:bye:

EdK

Forumguru
Zo heren dit is alweer teveel aandacht voor een onzinnige opmerking, dus gewoon weer ONtopic !!

Oja en dit bericht mag NIET verwijderd worden want dat scheelt me weer een bericht in mijn quoata
En ik ben net die 1000 voorbij en geen gebak / bloemen of sleutelhanger rijker !!!

guitar_billy

Senior Member
scherp opgemerkt van Gieliovd.
De Octavia heeft bij zowel L als R stand beweging van de rechter spiegel. Dus dat werkt gelukkig allemaal nog :)

In het zekeringenoverzicht kom ik alleen maar een zekering tegen voor de elektrische spiegelverwarming, dus is mijn conclusie maar dat spiegels niet L en R apart gezekerd zijn.

Dan is het inderdaad al gauw draad, motor en/of verbindingen (stekkers).

succes.

>Gieliovd schreef :
>Is dit niet ook een die OF L+R kan OF alleen R?
>
>Zo ja, dan is er een probleem met de linker. Zekering lijkt me niet.
>
>Dan kom je al snel bij de bedrading of de motor uit. Meten is weten!

purk

Senior Member
waarschijnlijk is het motortje kapot, of is de bedrading/stekkers defect. Dat word een spiegel los halen en kijken, ( of meten, durf het bijna niet te zeggen )

Fabia

† In Memoriam
Ik heb het bange vermoeden dat de topicstarter niet meer reageert. Zoals wel vaker gebeurt is.

Desperado

Forumguru
Even een oud topic omhoog halen waar ik mijn vorige account ook nog eens in tegenkom zie ik.
Mijn Octavia heeft een L+R, L, en spiegelverwarming schakelaar. In L+R en L beweegt de rechterspiegel. De linker doet helemaal niets. Heeft iemand hier een idee over wat het probleem kan zijn of moet ik gaan (durf ik het te zeggen) meten om te weten?

Antera

Donateur
Dit is een lastige maar dit zou in de raammotor kunnen zitten omdat daar de aansturing in zit van de ramen/spiegels

Desperado

Forumguru
Aha.....het linkerraam maakt wel lawaai bij openen en sluiten, dus ik vrees ook dat het mechaniek aan het stukgaan is. Rechts zit al een nieuwe. Nou scheelt het dat als de spiegels goed staan ze voor mij en mijn echtgenote goed staan, dus verstellen doen we maar zelden.

Tachi

Actief lid
Als je raam lawaai maakt bij het openen en sluiten, kan het zijn dat er stukjes plastic afgebroken is bij het verbindingsstukje tussen je geleiderail en de houder van het glas. Aan dat stukje zitten de uiteindes van de kabel die aan je raammotor zit. Als dat stukje helemaal afbreekt, dan kan je raam naar beneden flikkeren.

Wat betreft je spiegel. Komt er uit je linkerspiegel een motorgeluid? Zo ja, je kan proberen door de spiegel even met de hand in de goede richting te drukken totdat de motor 'm grijpt. Ik had de spiegels een keer te ver naar buiten gedraaid en toen wilde ie niet meer terug. Oeps.
Zo nee, dan is misschien de motor stuk, geen aansturing door kabelbreuk, o.i.d.

Desperado

Forumguru
Het eerste is bekend, zolang hij het doet geloof ik het wel. Hij kraakt alleen een beetje, hapert niet enzo.
Het tweede is geen te ver versteld probleem. Denk dat er gewoon ergens binnenin iets kapot is. Stoort me verder ook niet, dus laat ik ook voorlopig voor wat het is.

Bovenaan Onderaan