electr,ramen van Felicia combi 1.3 uit 2000

Hoi de ouwe nozem hier,
is het moeilijk om zelf de electr,ramen van Felicia combi 1.3 uit 2000 weer aan de praat te krijgen??

Gr ouwe nozem

The bone collector

Senior Member
Motor of het raammechanisme stuk? Als je dat kan vervangen krijg je ze weer aan de praat denk ik. Wel altijd lastig om te werken in een deur vind ik...

laten we bij het begin beginnen.
om te weten wat er stuk is moet eerst de deur netjes open gewerkt worden.
Hoe doe ik dat zonder de boel te beschadigen?
Waar zitten de schroefjes die dan bv los moeten en waar moet ik op letten!!

En kan ik ergens de handleiding vinden op of online misschien?

Bvd,Ouwe nozem

The bone collector

Senior Member
Binnenbekleding is vrij gemakkelijk los te maken hoor. Misschien net iets anders bij één met elektrische ramen. Handvat om de deur dicht te trekken wip je open met een schroevendraaier (je ziet duidelijk een naad). Daar zitten 2 vijzen achter. Dan zit er nog één achter een klepje links een beetje boven de opbergruimtes in de deur (klepje maak je ook met schroevendraaier los). Bij manuele ramen moet je ook de 'zwengel' demonteren, maar die heb je natuurlijk niet. Dan moet je wel nog de 'deurtopjes' (of hoe noem je die dingen) losdraaien. Je mag daarna gewoon trekken of met een schroevendraaien ertussen de binnenbekleding losmaken. Die zit nog redelijk vast, ook zonder vijzen. Is helemaal niet moeilijk. Box van de radio kan je daarna gewoon losmaken, zit gewoon met lipjes aangesloten.

Helaas het werkt toch niet.
Weet iemand waar ik (goedkoop) een Elektrische Raammechanisme Reparatieset links en rechts kan kopen?
En iemand die het erin kan bouwen voor me?
Gr ouwe nozem...

YES YES YES...:worshippy:

eindelijk gelukt beide electrische ramen werken weer naar behoren!!!
Uiteindelijk toch helemaal zelf moeten doen.
Achteraf gelukkig maar,een hoop geleerd en een berg geld in mijn zak gehouden.:yeah:

vraag niet hoe het er uit ziet het was behelpen maar ach het zit uit het zicht in de deur en ze lopen weer als een zonnetje..:xyxthumbs:

Ik wil jullie oprecht bedanken voor het mee denken en alle adviezen

super bedankt,nu op naar het volgende probleem er zijn er nog wel een paar over zoals bv de achterruit verwarming die het niet doet en waarvan ook het lampje in het dashboard niet aangaat.

En niet te vergeten de CV die maar doet waar ie zelf zin in heeft zodat je steeds alles toch moet nalopen of het wel dicht zit.

En de lampjes ter bevestiging van de verlichting die niet branden...

Maar het jullie know how kom ik er wel denk ik..

gr Ouwe nozem

The bone collector

Senior Member
Graag gedaan hoor. Nu, over de andere problemen. Het lichtje voor de achterruitverwarming dat niet werkt, dat is natuurlijk niet verwonderlijk als de andere lichtjes het ook niet doen.

Tenzij de zekering kapot zou zijn, vrees ik dat je achterruitverwarming gewoon gestorven is ondertussen. Toen mijn Felicia 3 jaar was werkten alle draadjes nog. Stilaan begonnen ze één voor één uit te vallen. Tegen dat hij een jaar of 10 was, waren alle draadjes kapot. Kan dus goed zijn dat je gewoon geen achterruitverwarming meer hebt :)

De achterruit verwarming werkt weer.
Er bleek een relais weg te zijn ,heb er een nieuwe ingezet.
Probleem opgelost.

ps

ik reageer wel laat maar ik ben er nu net pas achter wat het was.

gr Ouwe nozem

Bovenaan Onderaan