electriche spiegels in de stress...

Ik klap de speigels van m'n O2FL altijd in via de afstandsbediening deze komen dan als ik de sleutel in het contact steek weer automatisch in de juiste positie.

Maar vanmiddag toen ik in m'n auto gestapte en de sleutels in het contact deed klapte beide spiegels uit zover als ze konden (de plastic kap stond dus bijna tegen de a-stijl aan) ook na het handmatig in\uitklappen van de spiegels mbv de knop in het portier werkt niet meer goed, beide spiegels klappen of helemaal in of helemaal uit ipv dat ze in de normale stand terug komen.

Op deze foto zie je de spiegel ingeklapt en in de normale positie, bij mij gaan ze dus nog verder dan de normale positie.
Slimme_spiegel.jpg

Iemand een idee, zou het de kou wezen..?

Ik moet zeggen ik heb het in het verleden weleens gehad dat een van m'n spiegels niet uitklapte maar na het handmatig draaien van de knop in m'n portier kwam dit altijd weer goed.

FredvW

Lid
Ik klap de speigels van m'n O2FL altijd in via de afstandsbediening deze komen dan als ik de sleutel in het contact steek weer automatisch in de juiste positie.

Maar vanmiddag toen ik in m'n auto gestapte en de sleutels in het contact deed klapte beide spiegels uit zover als ze konden (de plastic kap stond dus bijna tegen de a-stijl aan) ook na het handmatig inuitklappen van de spiegels mbv de knop in het portier werkt niet meer goed, beide spiegels klappen of helemaal in of helemaal uit ipv dat ze in de normale stand terug komen.

Op deze foto zie je de spiegel ingeklapt en in de normale positie, bij mij gaan ze dus nog verder dan de normale positie.
Slimme_spiegel.jpg

Iemand een idee, zou het de kou wezen..?

Ik moet zeggen ik heb het in het verleden weleens gehad dat een van m'n spiegels niet uitklapte maar na het handmatig draaien van de knop in m'n portier kwam dit altijd weer goed.
Het zou kunnen zijn dat het mechanisme bevroren is.

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik had hetzelfde met mijn SuperbII afgelopen donderdag. hij stond bijna naar voren. Spiegelverwarming aan en tijdje ontdooien. er zit ijs of wat dan ook tussen het mechanisme. Later deed ik ze weer dicht en open en is weer klaar. Tenminste bij mij.
De spiegels kon ik namelijk nog wel bewegen toen ik handmatig de spiegel terugzette. Dus even goed bewegen, dan komt het waarschijnlijk gewoon weer goed.
Dus met dit weer is het advies: niet meer de spiegels dichtklappen voor lang (nacht of zo)

Na een rit van 30 minuten werkt de spiegel aan de bijrijderszijde weer goed dus het zal inderdaad wel bevriezingsverschijnselen zijn.

Bovenaan Onderaan