Electrisch Schema deurspeakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Ik ben Jeroen, 26jaar en rijd in een fabia combi elegance.
Ben helemaal gek van tuning en caraudio maar noodgedwongen een grotere auto moeten kopen.
Heb mijn fabia van mijn vader over kunnen kopen voor €2000!!!
Het betreft een model eind 2003 met 29xxxkm op de teller.

Nu komt het!

Ik heb reeds geinstalleerd:

Pioneer avic x1bt
Pioneer cdxp60 cd wisselaar
Target Xtream 80gb harde schijf
12,1 inch dakscherm voor mijn kleine meid achterin
audison lrx2.250 versterker voor mijn subwoofer
audison lrx4.500 versterker voor mijn composet voor
Boston Acoustics sl60 composet in voordeuren
Kicker CVT12 subwoofer
Custom made polykist voor fabia combi, gemaakt doos rs-hifi.de
Custom made dubbele bodem voor gehele install made by ME

Mijn vraag is of iemand een schema heeft van de originele bedrading van een skoda fabia. Wil namelijk nieuw speakerkabel doorvoeren in mijn deuren maar kwam bij de doorvoerthule ISO blokjes tegen. Ik heb geen zin (nog niet) om hier doorheen te boren.
Als iemand mij kan helpen met een schema ben ik enorm geholpen.

Als mijn skoda klaar is zal ik een keer een foto posten..

Project idee:

Voorbumper van Janco.cz
Achterbumper van Overbeecke.nl
Sideskirts van milotec of skodatec.de

Wat er nu aan is veranderd:

Chrome tellerringen
RS sierstuk
18inch Evolution S025 velgen met gepolijste velgrand.

maar goed , ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vragen.

PS--iemand die hier zijn fabia voorzien heeft van een SQ installatie???
Zal het ook fijn vinden om te weten hoe hij/zij zijn deuren heeft gedempt??
Gedempt tegen buitenbeplating of de buitenkant van de binnenbeplating of juist de binnenkant van de binnenbeplating.

Alvast bedankt!

Jeroen

joergarms

Senior Member
Hey Jeroen, welkom bij de Fabia-rijders:baby012:
Wordt het voor jou geen tijd om een setje hulpveren te monteren, tsjonge wat heb jij een lading apparatuur in je Fabia gewerkt joh.
Zwaardere dynamo/ accu misschien??
Sorry, loop maar wat te geinen.
Maar jouw lijstje klinkt wel serieus joh, wist niet dat er onder de Fabia-rijders zulke fervente audio-freaks waren, altijd goed om te weten!!

Helaas kan ik je niet verderhelpen aan het schema, ik wacht namelijk nog op m'n auto, die ga ik maandag bij de dealer ophalen.
Ik denk niet dat er bij mij zo ontzettend veel aan audio ingebouwd gaat worden, leuk Kenwood MP3 radiootje met front-aux.
Verder moet ik ook nog aan de gang voor speakers achterin, volgens mij zitten die er niet in.

Jij veel succes met alles, snel fotootjes plaatsen he.

Groeten

Tsjah

hallo,

nou ik kan je vertellen wat ik merk aan mijn inbouw...

De auto is stukken zwaarder, dit merk je toch wel in acceleratie. En als je dan eenmaal een beetje snelheid hebt mag je gaan remmen....

dus project uitbreiding,

schroefset/ airride

brembo remmen

wat betreft stroomvoorziening is alles nog origineel.

Ik zal tzt inderdaad een aantal foto´s hier neerzetten.

purk

Senior Member
lijkt me toch niet zo heel moeilijk om te kijken waar die draden uitkomen in de deur, haal de bekleding eraf en loop de kabels langs en kijk in wel stekker hij van de a stijl zit en in welke van de deur....heb je geen schema bij nodig.

Meestal heeft het een kleur van blauw/bruin en rood/bruin en zijn de kabels die ze in elkaar draaien.

Als er alleen maar kabels in elkaar gedraait zijn met de kleuren 0ranje/bruin en oranje/groen dan moet je die niet hebben dat zijn can-bus kabels!!!!!!

Inmiddels een stap verder.

Ik heb aan beide kanten in de carosserie ten hoogte van de doorvoerthule een gat geboord om hier een speakerkabel door te voeren.
Leuke klus! Dashbord helemaal uit elkaar gehaald om zo wat ruimte te krijgen om een gat te kunnen maken. De speakerkabels lopen nu netjes door de thule heen naar de deuren.
Morgen de aansluitingen solderen en daarna mijn deuren maar eens goed gaan dempen met bitumen.
Volgende week zal het geheel worden aangesloten.
Daarna zal ik mijn deq 9200 DSP unit inregelen. Nadat deze klaar is zal er met een laptop + meetmicrofoon de gehele installatie worden ge"finetuned" zodat mijn auto al behoorlijk SQ waardig is.

Vandaag ook de speakers losgehaald uit de plastic ringen en hiervoor in de plaats heb ik MDF ringen gemaakt en geplaatst...moet eerlijk zeggen het is een leuke klus om de ringen te frezen, maar als je dit eenmaal hebt gedaan heb je enorm veel profijt van de klus.
De basweergave is aanzienlijk verbeterd door de komst van de MDF ringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan