Electrische achterklep sluit soms niet

anilv26

Senior Member
Ik kan niet meer vinden (gezocht met de zoekfunctie) waar ik nu gelezen heb waarbij iemand melde dat wanneer de electrische achterklep sluit er soms een luide piep is bij het sluiten.
Nu ben ik erachter gekomen dat de piep een waarschuwing is dat de klep dicht is maar niet in het slot. Dus eigenlijk nog open.
Zijn er meer mensen met een elctrische achterklep die dit ervaren?
Heb namelijk de garage gevraagd dit uit te vragen bij de fabriek. Ze zijn dit probleem nog niet tegengekomen zeggen ze.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

rouwehand

Senior Member
Als mijn auto op slot staat ik en alleen de achterklep open (d.m.v. de knop op de achterklep of afstandsbediening). Om vervolgens de achterklep weer te sluiten, hoor je 1 pieptoon en knipperen de knipperlichten 1x als de klep dicht is.
Volgens mij betekend dit, dat de auto juist weer volledig is vergrendeld!
Je hoort bij mij de achterklep juist "in het slot vallen".

Laatst bewerkt:

anilv26

Senior Member
Daar verschilt het bij mijn O3, als deze op slot is en ik de achterklep open en weer sluit met de knop in de klep. Dan sluit deze en hoor ik een "klik" toon zogezegd, dan weet ik dat deze is gesloten en op alarm. Maar nu gebeurt zo nu en dan dat deze sluit en meteen een lange piep geeft als de klep gesloten is. En laatst toen dat gebeurde gaf de bis aan dat de klep niet in het slot zat. Klep was namelijk rood gekleurd in de bis.

Rallye

Forumguru
De bis? De eerste maal dat ik de maxidot zo heb horen noemen. ;) Bij mijn Octi III klinkt soms wel en soms geen piep. De klep is echter altijd dicht. Ik zal eens erop letten of ik een oorzaak voor die piep kan benoemen.

anilv26

Senior Member
Inderdaad bedoel de maxidot, bis komt van Audi, die heb ik ook voor de deur staan.

Rallye

Forumguru
Ik had inderdaad de connectie met FIS (Fahrer InformationsSystem) gelegd. Nooit een NL vertaling gezien...

Bovenaan Onderaan