Electrische ramen i.c.m. hitte

Reizende

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik heb ooit ergens gelezen dat als het een bepaalde temperatuur buiten is (warm), de ruiten automatisch een beetje zakken en de airco gaat blazen als je de deuren van afstand opent.
Weet iemand of dat klopt of is het onzin?

deusjevo

Forumguru
Lijkt me onzin reizende, de ramen laten zakken en dan de airco aan /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
Een airco koelt toch het snelst als alle ramen dicht zijn meen ik.

Ramen open zou noig kunnen, maar de airco kan alleen aan als de motor aan staat.

Verder wordt de interieurtemparatuur bij de auto bij hoge temperaturen het snelste koel als je de airco op recirculatie zet en alle ramen ca. 4 cm open. Hierdoor kan de warme lucht eruit en wordt door de koude lucht vervangen. Wel na ca. 5 muinuten de ramen weer dicht doen en de airco van recirculatie afhalen!

Karstieman

Forumguru
Ik ben het eens met fotopeerke.
De airco werkt echt alleen maar met ingeschakelde motor.
Ramen kan je wel omlaag doen met je sleutel-afstandsbediening. Als het echt warm is en je auto staat in de brandende zon, dan is die ramenfunctie heeeeel welkom /forum/images/graemlins/wink.gif

Reizende

Actief lid
Ik vond het draadje waarin dit werd genoemd:
Hier kun je dat vinden, in post #11050 van Skoda_0
Toen was de auteur nog wel blij met zijn skoda..

Ik denk dat dat een cynische opmerking was. Er staat ook bij dat de badge-snobs niet technisch zijn. Je moet het dus denk ik met een /forum/images/graemlins/wink.gif zien.

ougie

Forumguru
Zou lekker makelijk zijn voor autokrakers. Even wachten op mooi weer en dan richting grote onbewaakte parkeerplaats om te scoren. /forum/images/graemlins/945.gif

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Zou lekker makelijk zijn voor autokrakers. Even wachten op mooi weer en dan richting grote onbewaakte parkeerplaats om te scoren. /forum/images/graemlins/945.gif

[/ QUOTE ]

Maar WEL ideaal als je zoiets met je afst. bediening zou kunnen activeren, toch.

Het is wel te realiseren door bijvoorbeeld alle ramen 1 cm te laten zaken en de blower 5 muinuten vol op de lage (bodem) lucht-uitstroom te laten blazen. Wedden dat ie behoorlijk is afgekoelt als je er in stapt?

Reizende

Actief lid
@Ougie. Ik bedoel uiteraard dat dit wordt geactiveerd d.m.v. de afstandsbediening. Ik begrijp ook wel dat dat niet wordt geactiveerd door de hitte...

Stel dat ze automatisch open zouden gaan bij hitte.... zou dan wel erg handig zijn als ze dicht zouden gaan bij regen.

Stel dat ze automatisch open zouden gaan bij hitte.... zou dan wel erg handig zijn als ze dicht zouden gaan bij regen.

Bovenaan Onderaan