Electrische ramen stuk

testuser1

Nieuw lid
Goedenmiddag,

Sinds vorige week zijn bij onze Skoda Octavia I uit 2004, beide elektrische ramen aan de voorzijde stuk.
Als ik op de bediening druk lijkt het motortje wel te lopen met een wat schurend geluid en het raam beweegt soms een klein stukje.

Ik heb vanmiddag de deurpaneel aan de bestuurderszijde eruit gehaald en daar zag ik dat er links onder een wit staafje met een veer kennelijk is afgebroken. Dit staafje is hol en het lijkt alsof er een kabel doorheen hoort te lopen maar die zit er dus niet in. Aan dit witte staafje sit wel een zwarte kiunsstof rubber slangetje / buisje wat niet rond is maar een soort hoeken heeft.

Weet iemand of dit idd de kabel is die stuk is en of dit eenvoudig te repareren is?

Groet,

Martin

Antera

Donateur
Dit klinkt als een gebroken onderdeel waar voor de golf een revisiesetje voor te krijgen is. Maar ik denk dat het leed bij jouw al verder is en dat je nieuwe mechanisme moet gaan plaatsen.

p.s. foto's zeggen meer dan 100 woorden.

Tachi

Actief lid
Het klinkt als dat je een reparatieset nodig hebt. Informeer bij de dealer of zij reparatiesetjes verkopen en anders eBay

Desperado

Forumguru
Ik zou eerst even foto's plaatsen van beide kanten. Dan kunnen de technici even kijken. Nieuwe raammechanieken zijn voor niet al teveel geld wel te krijgen.

Tachi

Actief lid
Ik nog langer :laugh: Bijna vijf maanden, pas twee weken geleden gerepareerd. Een onderdeeltje van welgeteld 2 euro en 58 cent. In de tussentijd met een blok hout mijn ruit ondersteund :D

Joske

Forumguru
haha, toch niet de kant van de chauffeur mag ik hopen? @Tachi

elke keer uitstappen aan de slagboom is toch ook maar lullig é :D

Desperado

Forumguru
Gewoon vlak op je voorganger rijden en gelijk met hem erin gaan. Hoef je geen kaartje kopen. Eruit idem, valk achter een ander aangaan. Dan ben je erdoor voor de slagboom omlaag wil gaan :D

Joske

Forumguru
@Desperado

zou verwachten met al dat zwartparkeren je ondertussen een klein fortuin bijeen gespaard zou moeten hebben? :D

(moet wel zeggen... heb er ook wel al eens gedacht, maar durfde het werkelijk niet uit te proberen in the real life :D )

resultaten zijn soms tegenvallend hoor: (geen zwartparkeerder maar wel strijk van het lachen!)

Desperado

Forumguru
OP parkeerterreinen werkt het best. Maar je moet wel ongeveer een meter achter je voorganger rijden. Ik deed het vaak toen ik bij de Bever werkte. We hadden maar een beperkt aantal uitrijkaartjes per week en reden dan met twee vlak achter elkaar aan. En natuurlijk ook nog een plakbandje aan het kaartje om hem terug te trekken. Konden we hem meerdere dagen gebruiken :D

Cordoba

Forumguru
OK, als je inderdaad bij elkaar hoort gaat dat, maar als nr. 1 onverwachts gaat rijden, veel gas geeft, of ineens stopt achter de slagboom, wordt het wel spannend.

Desperado

Forumguru
Klopt, maar de meesten letten er niet op wat erachter gebeurd. En ik kijk natuurlijk wel ver voor mijn voorganger.
Veel gas geven doet vrijwel niemand en dat geeft ook niks, dat doe ik toch ook wel. Als mijn voorwiel de lus maar op tijd raakt gaat het goed en gelukkig zijn die dingen zo afgesteld dat ze niet na een halve seconde alweer zakken.

Bovenaan Onderaan