Electrische stoel

Frenk21

Forumguru
in mijn mooie S2 combi zitten heerlijke electrisch verstelbare stoelen met geheugen aan de bestuurderszijde. Nu heeft de bijrijdersstoel af en toe een eigen leven. Af en toe verstelt de stoel zichzelf. De stoel gaat dan een stukje omlaag en de leuning gaat een heel stuk in de ligstand:cry:. De dealer heeft een nieuwe schakelaar gemonteerd, maar van de week was het weer raak. Herkenbaar voor iemand? Weet iemand wat het probleem kan zijn?

• Leuk
Waarderingen: CDK

Taffy

Forumguru
Misschien toch ns de zoekfunctie gebruiken. Verhaal komt mij bekend voor zoals ik al zei. :pieker:
Zal ook nog ns gaan nadenken waar ik t heb gelezen....:lezen:

Cordoba

Forumguru
elektrische-stoel.bmp

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan deze:
huttenkloas.jpg

Serieus: het komt mij bekend voor, volgens mij soortgelijk verhaal op Seat-Online gelezen 1-2 jaar terug. Kan geloof ik ook nog in de NTC zitten (NTC is een weerstand met Negatieve Temperatuur Coëfficient, waardoor de weerstand hoger wordt naarmate de temperatuur van de NTC toeneemt). De NTC krijgt een bijna oneindig hoge weerstand als er teveel stroom loopt (hoge temperatuur), en als ie afkoelt doet ie het weer gewoon, dat is het verschil met een gewone zekering. Het is veel te gevaarlijk om de NTC van de passagiersstoel met de bestuurdersstoel te wisselen, anders zou dat een eerste optie zijn, om te checken.

andrehj

Forumguru
@Frenk21 : Dit is al een oud en bekend probleem van volgens mij de eerste modeljaren S2C. Helaas vermeld je geen bouw- en modeljaar van jouw auto (het is handig dat in je signature te vermelden).
Wat de oplossing is weet ik niet, maar ik zou eens op Skodacommunity.de zoeken, daar ben ik dit probleem ook al veelvuldig tegengekomen.
Edit: Check deze thread (met links naar andere threads) maar eens.

CDK

Forumguru
mijn oude S2 van bouwmaand december van het jaar 2008 had hier ook last van, mijn ex heeft me daar zelfs moeilijke vragen over gesteld :deuk: de rugleuning ging namelijk volledig in ligstand :D Het kwam echter maar sporadisch voor, dus heb de oorzaak nooit laten onderzoeken / verhelpen.

Bovenaan Onderaan