Electrische trekhaak

Hallo, heb mijn nieuwe Kamiq nu meer dan 3 maanden en nog steeds geen elektrische trekhaak.

Geeft problemen bij het aanmelden. Vaste trekhaak schijnt niet te kunnen.

Iemand ook problemen hiermee of weet een oplossing?

Koos

ertromp

Forumguru
Waarom zou een aftermarket trekhaak niet kunnen? Dat je dealer dat niet kan oké maar er zijn zat aanbieders die het wel kunnen..........toch?

hemi24

Forumguru
Is iets met een schrijven vanuit de importeur/VAG…
Heeft volgens mij iets te maken met overschrijving van waarden bij (grotere) OTA-updates en daarom veiligheidsgerelateerd.

Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom een aftermarket oplossing niet zou kunnen?

Polvo

Actief lid
Trekhaak zit er bij mijn twee en een halve maand oude Kamiq er gewoon onder.
Was eerst geen optie, later wel, mogelijk dat je die optie net mis bent gelopen?
Achteraf hem er onder zetten kost 2 keer zoveel, rond de 1500 euro i.p.v. 750, bij de dealer althans.
Ik weet niet of ze beschikbaar zijn bij de reguliere trekhaak handel.

Laatst bewerkt:
Goedendag
Hebt een Kamiq besteld wordt volgens de dealer deze week gemaakt krijgt hem eind september maar ook met trekhaak hebt ik dan ook deze problemen met me trekhaak
Van de dealer hebt ik nog niks gehoord

Polvo

Actief lid
De dealer vertelt je alleen hoe geweldig de auto is en zal niet vanzelf over minpunten beginnen.
Daar moet je expliciet naar vragen, net zoals de Virtual Pedal nog niet werkt vertellen ze je niet uit zichzelf.
Volgens @Koentje zou daar een kleine vergoeding tegenover staan, maar ik denk dat je die ook alleen krijgt als je er naar vraagt.
Er schijnt een vergelijkbaar probleem met de trekhaak te zijn, maar ook dat hebben ze mij er niet bij verteld.
Dus in principe kan ik hem gewoon gebruiken, al zal het bij mij bij een fietsenrek of aanhanger blijven, een caravan heb ik niet.
Levert dat een calamiteit op dan heeft de dealer wel een probleem.

Ik ga er vanuit dat bij de Kamiq's die nu gemaakt worden de trekhaak er bij aflevering gewoon er onder zit als je die optie hebt aangevinkt.
Ik vraag me af of @Bamsoft dit wel bij de bestelling wel kon aangeven omdat die trekhaak optie er een maand voor mijn bestelling nog niet was, mogelijk vanwege de genoemde problemen.

Hallo Polvo

Ik hebt het met de koop van de auto gemeld dus ze doen het al vanaf de fabriek
Verder heeft hij er niks over gezegd
Ik ga wel even langs om het te verifiëren

Bovenaan Onderaan