Elek rv Raammechanisme vervangen

aza

Lid
Beste Mensen,

Als allereerst wil ik Antera bedanken die mij gisteren heeft geholpen om de deurpaneel te demonteren en uiteindelijk ook de plaat. Dank Antera:thumbsup: De kabel was niet geknakt maar een plastic onderdeel is afgebroken die de kabel in stand hield. Ik kan hier nog een foto van maken.

Ik ben nu opzoek naar een 2e hands orgineel raammechanisme, ( nieuw is veelste duur vind ik) en een imitatie gaat weer naar enkele maanden kapot heb ik begrepen van een monteur. Hij adviseerde mij om deze gewoon van een fabia af te demonteren die bijvoorbeeld bij een sloperij staat. Het gaat om de rechter voor portier. ( rechtsvoor)

Ik woon in Utrecht, heeft iemand iets thuis liggen of weet iemand waar ik het beste kan zoeken?

Groetjes,

Cordoba

Forumguru
De info heb ik al eerder geplaatst in het topic dat Erik_NL hierboven heeft gelinkt, daarbij wel letten dat je zoekt op demontage-auto's (die zijn bestemd om in onderdelen verkocht te worden, schadeauto's worden in zijn geheel verkocht en kunnen na opknappen weer de weg op). Daarnaast kun je gewoon zoeken op Fabia's t/m 2007 (let er bij de 2007 exemplaren wel op dat het geen vroege Fabia II is): voor hatchback, sedan en combi zijn de portieren allemaal gelijk, dus daar hoef je niet op te letten.

Overigens zag ik pas dan V.d.Ven in Roosendaal heel veel Fabia's heeft staan, en mogelijk kun je ook spullen laten opsturen.

polf

Senior Member
Weet je waarom je mechaniek stuk is gegaan? --> als het antwoord ouderdom is vraag ik me af wat je ermee opschiet om weer een "oud" tweede hands sloop setje terug te zetten?

Ziet dit er een beetje uit wat je zoekt? :http://www.ebay.com/itm/Skoda-FABIA...Parts_SM&hash=item3a5c6f41d8&vxp=mtr#viTabs_0

En voor de echte sleutelaars onder ons: http://www.ebay.com/itm/SKODA-FABIA...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4163eee7c5

Hoe lang wil je nog doen met je auto?, misschien is die imitatie wel best zat voor een rechter raam?
http://www.mister-auto.nl/fl/raammechanisme-voor/bolk-alg-78084r_g900003_a999ALG-78084R.html
Kost in ieder geval niet veel, en duurder zijn ze er ook.

Zomaar wat overwegingen, misschien helpt het.

Succes Polf

Desperado

Forumguru
Ik vind de opmerking dat imitatie snel weer kapot gaat grote onzin.
Bij mijn voormalig werkgever altijd imitatie gemonteerd en nooit problemen gehad met snel weer kapot.

aza

Lid
Beste mensen,

Bedankt voor de tips en reacties. ik heb een compleet 2e hands raammechaniek inclusief plaat en motortje gekocht , het was dus alleen een kwestie van terugzetten. Ik had geen zin om het raammechaniek uit te boren en weer terug te zetten. Nu hopen dat deze niet zo snel kapot gaat.. Bedankt voor je links @polf

Beste mensen,

Bedankt voor de tips en reacties. ik heb een compleet 2e hands raammechaniek inclusief plaat en motortje gekocht , het was dus alleen een kwestie van terugzetten. Ik had geen zin om het raammechaniek uit te boren en weer terug te zetten. Nu hopen dat deze niet zo snel kapot gaat.. Bedankt voor je links @polf
Heb je die plaat nog afgekit?
Althans de onderste helft/driekwart sowieso.
Zo niet, lekkage...

Joske

Forumguru
de portieren vooraan lekken minder gauw dan de portieren achteraan, aleja, dan spreek ik over de facelift versie. Ik heb mijn achterportieren ook opnieuw moeten afkitten, vooraan geen last.

Cordoba

Forumguru
Ik vind de opmerking dat imitatie snel weer kapot gaat grote onzin.
Bij mijn voormalig werkgever altijd imitatie gemonteerd en nooit problemen gehad met snel weer kapot.

Dat is afhankelijk van de kwaliteit van de imitatie en het soort artikel. Wat je bijvoorbeeld nog wel eens tegenkomt, is dat het hele product gewoon van goede kwaliteit is, maar dat er op een (essentieel) kunststof onderdeel 5 cent is bespaard, waardoor het geheel het snel laat afweten. Overigens zijn er ook genoeg 'imitatie' producten waarbij het enige verschil zit in het prijskaartje en de merknaam (dus zelfde product uit dezelfde fabriek), maar ik krijg de indruk dat VAG dat steeds meer weet te voorkomen via speciale contracten met hun leveranciers.

Cordoba

Forumguru
De voorportieren gaan inderdaad niet zo snel lekken, maar als je de plaat loshaalt (en dus de kitnaad verbreekt) dan moet er opnieuw gekit worden @Joske

In 2006 zijn alle 4 mijn deuren in zijn geheel afgekit wegens lekkage.
In begin Mei is het mechanisme van mijn rechtervoordeur kapot gegaan, en is het geheel vervangen, wel zonder motor, die was nog goed.
De plaat is toen weer afgekit, maar toch niet goed genoeg, want na een fikse regenbui had ik wat water binnen de deurrubbers staan.
Ben terug gegaan naar de garage en de monteur heeft de plaat los geschroefd, maar niet er voor vandaan, en heeft toen alles weer opnieuw gekit.
Tot nu toe geen lekkage meer.
Mocht er dus nog lekkage optreden, de plaat hoeft er niet voor vandaan volgens de monteur.
Suc6

aza

Lid
Bedankt weer voor de tips, dus als ik het goed begrijp moet ik alleen het deurpaneel demonteren en de plaat aan de buitenkant afkitten? corrigeer mij als ik het niet goed heb begrepen.. Alvast bedankt ;)

Cordoba

Forumguru
Deurpaneel inderdaad demonteren en dan de metalenplaat eronder afkitten. Je kunt dat doen door die metalen plaat los te halen (en de kit dus tussen metalen plaat en deurframe te spuiten), of zoals eerder in dit topic gesuggereerd door de randen van de metaalplaat af te kitten, zonder de plaat los te halen. Met de laatste methode geen ervaring, maar als je dat netjes doet, en de boel goed laat drogen voor je de deurbekleding weer monteert, lijkt het mij een goede optie.

Erik_NL

Forumguru
45550073-sikalfex-221.jpg

Ik ga met Cordoba mee, even de metalen plaat loshalen en daaronder goed afkitten en dan weer vastschroeven.
Dit is bij mij de eerste keer na het vervangen van het raammechanisme ook zo gebeurd, dat kon ik zien want ik stond er met mijn neus bovenop, maar toch niet goed genoeg, het moest voor een tweede keer gedaan worden
Dus ik denk dat het toch wel enige nauwkeurigheid vraagt.
Misschien ook omdat er nog iets een oude kit-rug stond waar overheen gekit is?
Geluk...

aza

Lid
Dank jullie wel. Ik ga het proberen met de sanitairkit! Hopen dat ik het goed voor elkaar krijg.
Fijn weekend!

Bovenaan Onderaan