Elektrisch bediende kofferklep

dirksan

Actief lid
Het sluiten van de elektrisch bediende kofferklep met de druktoets wordt onderbroken indien er op dat ogenblik iemand plaatsneemt op de achterbank.
Is dit een normaal gedrag of een bug in de software ?

error404

Senior Member
Mogelijk een breuk in een kabel die onder de bank door loopt? Ik ken het probleem in ieder geval niet.
Maakt het nog uit welke kant je gaat zitten?

error404

Senior Member
Net even getest, klep openen snel gaan zitten, flink wiebelen. Op wat verbaasde blikken van collega's na geen bijzonderheden. :D

Geen idee of de superb een sensor heeft in de achterbank die ziet of er iemand op zit (zoals op je voorstoel voor de gordel / airbag ) Als dat wel zo is zo het theoretisch software kunnen zijn. Anders gok ik op sluiting / breukje in een kabel of bijvoorbeeld de stoelverwarming oid. Mogelijk dat dit een fout geeft die uitgelezen kan worden.

Antera

Donateur
Kan heel goed dat deze dan stopt. Hij denkt dan duidelijk dat er iets onder zit. De gevoeligheid bij jouw auto is blijkbaar erg hoog.

mennor

Forumguru
Heb ik ook wel eens als een portier hard wordt dichtgeslagen. De piekwaarde waarop de software triggert, is kennelijk vrij scherp ingestoken.
Met een heel flinke windvlaag wil het ook wel eens gebeuren dat de klep dan stopt.
Niets om je druk om te maken, lijkt me. Eerder geruststellend: zitten je vingers of de staart van de hond er eens tussen, dan stopt-ie ook.

Ik heb ook geen problemen met de achterklep. Ik zou het toch maar even na laten kijken. Ik kan gewoon op de achterbank gaan zitten zelfs als de klep gaat sluiten. Mogelijk dat er ergens toch een breukje zit

Bovenaan Onderaan