Elektrisch inklapbare spiegels

yesRS@

Forumguru
Wanneer klappen de spiegels automatisch uit ? ( bij diegene die ze hebben uiteraard:geek:)
Bij mijn vorige O3 was dit bij het starten van de motor en bij mijn RS bij het ontgrendelen van de deuren.
Ik vond het wel makkelijk dat ze niet uitklappen telkens je de auto ontgrendelt ( vB. Wanneer je iets uit de wagen moet halen). Zou dit kunnen omgecodeerd worden?

kansberg

Forumguru
@yesRS@ : Weet zo niet of het om te coderen is middels VCDS, denk dat het bij de nieuwste modellen hoort. bij mijn Superb II klappen ze uit op het moment dat de motor gestart wordt.

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn S2 pas als je de auto op contact zet.
Laatst bij antera mijn huidige MQB auto aan de vcds gehad en de mogelijkheden zijn redelijk eindeloos. Dikke kans dat het aan te passen is / gaat worden.

yesRS@

Forumguru
OK, blijkbaar gaan ze dit dan aangepast hebben. Mijn O3 1.4TSI was van 07/2013.
Bedankt voor de technical support;) Ga eens bekijken om dit via vcds te herprogrammeren.

Fucky

Senior Member
OK, blijkbaar gaan ze dit dan aangepast hebben. Mijn O3 1.4TSI was van 07/2013.
Bedankt voor de technical support;) Ga eens bekijken om dit via vcds te herprogrammeren.
Mijne van 05/13 en de spiegels klappen uit na contact maken!

Darkside

Forumguru
Bij mij klappen ze ook uit als ik hem ontgrendel. In het boekje staat dat dit afhankelijk is van specificaties. Maar welke wordt niet genoemd.
Zelf vind ik het zowel irritant als handig.
Irritant: omdat ik soms wat vergeten ben uit de auto te halen en dan klappen ze onnodig uit en 10sec later weer in.
Handig: omdat ik zo makkelijk kan zien dat de auto op slot is.

yesRS@

Forumguru
Bij mij klappen ze ook uit als ik hem ontgrendel. In het boekje staat dat dit afhankelijk is van specificaties. Maar welke wordt niet genoemd.
Zelf vind ik het zowel irritant als handig.
Irritant: omdat ik soms wat vergeten ben uit de auto te halen en dan klappen ze onnodig uit en 10sec later weer in.
Handig: omdat ik zo makkelijk kan zien dat de auto op slot is.
Ja, bij mij hetzelfde met de nieuwe RS.
Nu goed, het is niet iets om wakker van te liggen:) maar ik vind het persoonlijk handiger wanneer ze uitklappen bij contact opzetten.

kansberg

Forumguru
De '2 seconden regel' kan ik ook maar niet aan wennen. Normaal loop je bij je auto weg en druk je op het knopje voor de vergrendeling. Ik was gewend dat de spiegels dan ook gelijk inklapten, je hoorde dat dan ook. Nu heb ik altijd de neiging om om te kijken naar de auto of de spiegels ook daadwerkelijk ingeklapt zijn. Dat is geen straf met een mooie Skoda, maar soms lastig. Als ik het in VCDS om kan zetten, zal ik dat zeker doen. Moet eerdaags toch nog wat instellingen plegen die ik veranderd wil zien.

Wim Stal

Nieuw lid
@yesRS@ : Weet zo niet of het om te coderen is middels VCDS, denk dat het bij de nieuwste modellen hoort. bij mijn Superb II klappen ze uit op het moment dat de motor gestart wordt.
Je kunt de buitenspiegels automatisch laten uitklappen bij ontgrendelen, maar deze mogelijkheid is in het Columbussysteem ook uit te schakelen met set-up.

Antera

Donateur
Er is idd een programmeer optie voor ingebouwd en is om te coderen.

Wat @Wim Stal zegt heb ik nog niet eerder gezien maar kan heel goed dat je daarmee ook je probleem oplosst

kansberg

Forumguru
Je kunt de buitenspiegels automatisch laten uitklappen bij ontgrendelen, maar deze mogelijkheid is in het Columbussysteem ook uit te schakelen met set-up.

Deze mogelijkheid kan ik niet vinden in m'n Columbus, wellicht in de MIB Columbus systemen, maar in de 'oude' Columbus heb ik echt géén idee hoe ik dit kan instellen.

Joske

Forumguru
De instelling dat je kan wijzigen in de MIB columbus is of het al dan niet "gebeurd": het inklappen bij afsluiten wagen. Vink je het af, dan blijven de spiegels open staan bij afsluiten wagen.

Niet meer of niet minder :)

Bakkertje

Forumguru
Maar @Joske als je het uit zet en je houdt de sluiten knop ingedrukt (net als vroeger) klappen de spiegels dan alsnog in?
Of is het automatisch of niet? Als dat wel werkt is dat wellicht een mooie oplossing voor de mensen die graag willen dat de spiegels pas ontvouwen als de auto op contact gaat.

Bovenaan Onderaan