Elektrisch schema knoppenrij gevraagd

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ben op zoek naar het elektrisch schema van de knoppenrij die voor de DSG-hendel zit

Ik zou graag dit schema willen gebruiken om de extra toegevoegde knop op een andere manier aan te sluiten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Op de stekker onder de rij knoppen zie ik een lege plek in positie 1 en 9.
Het mooiste zou dus zijn dat ik 2 draden vanaf de originele garagedeur zender, naar de stekker laat lopen, en deze op de juiste plek kan inpluggen om de knop werkend te krijgen.

Het liefst zou ik de nieuwe knop op de plaats zetten waar normaal de SET-knop zit, omdat ik een extra knoppenrij met deze optie heb, en die plek dus wil gebruiken voor de garagedeur. Dan zit er gelijk een lichtje onder :).

Jullie hulp wordt gewaardeerd!

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Zijn deze plekken zowel leeg in de stekker van de knoppenrij als in de stekker aan de kabelboom? Dan kun je toch gewoon die stekkertjes toevoegen en de extra draden in de kabelboom aansluiten via een reservezekering in de zekeringkast?

HarrieSkoda

Forumguru
Hi @Cordoba , dat is wel wat makkelijk gedacht, en die vlieger gaat helaas niet op.

Ik zal globaal even vertellen wat ik dan wel van plan ben.

Ik heb een extra knoppenrij gekocht met de functie SET. Die heb ik normaal gesproken niet in de auto zitten. Deze SET knop wil ik transformeren naar een garageknop.

Als ik het elektrisch schema van de knoppenrij in bezit heb, en dus weet welke pin nummer naar de SET knop op de printplaat gaat, kan ik deze SET knop verwisselen met de garageknop. En kan ik op de punten van die pin nummers van de SET knop, de garageknop installeren.

Even heel simpel van boven naar beneden omschreven;
Fysieke SET knop omwisselen voor garageknop
Op de print zit dus een lampje omdat daar normaal gesproken de SET knop zit
De drukpunten van de SET knop gaan via de print naar de pinnetjes op de achterzijde van de print
Op deze pinnetjes achterop de print (10 in totaal, zou dat 5 x stroompje heen, 5 x stroompje terug zijn ivm. de 5 knoppen die erop zitten?), wordt de stekker vanuit de auto aangesloten
Op de plekken die ik dan overhoud op de stekker (gezien positie 1 en 9), en dus direct contact maakt met de print, wil ik van die gele VAG reparatie kabeltjes aansluiten
Andere uiteindes van die VAG reparatie kabeltjes worden gesoldeerd op de handzender van de garagedeur

Ik hoop dat ik het zo nader heb kunnen toelichten wat ik van plan ben.

5-10-20-50-100pcs-lot-50cm-Long-Repair-Wire-Cable-For-16AWG-For-VW-Audi.jpg_Q90.jpg_.webp

Cordoba

Forumguru
Lampje voor de SET-knop zit niet als led in de knop zelf? (of er direct achter)
Weet je of de print de stroom aan kan die nodig is voor je garageknop?
Die reparatiekabels zijn uit het blote hoofd iets van 80-100 cm lang, en kun je dus doormidden knippen om daar vervolgens de rest aan te solderen. Andere optie is de stekkertjes uit de reparatiekabel los te bestellen bij Rick Donkers, en daar direct de juiste draad (dikte, kleur, lengte) aan te zetten. Linkje is een voorbeeld, je moet even checken of dit de juiste afmeting is.

Bovenaan Onderaan