Elektrisch schema octavia II

ErikVerbeek

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ik heb een probleempje met mijn octavia... Als de motor niet draait heb ik toch regelmatig een lekstroom van bijna 3 ampere... Ik heb de lekkage kunnen traceren tot aan de zekering kast onder de motorkap. Alle zekeringen die daar inzitten heb ik geprobeerd, maar daar lekt niets weg. Nu zitten er aan de voorkant van die kast nog een aantal zekeringen, maar dan van die geschroefde plaatjes. Weet iemand waar die heen leiden? Of heeft iemand het elektrische schema van een octavia II uit 2005?? Gezien het feit dat alle garages erg druk zijn en ik zelf wel wat tijd heb om te zoeken zou ik er graag mee verder gaan.

Alvast bedankt!!

groeten Erik
 

Ronnie

Forumguru
Het is ondoenlijk om het gehele bedradingsschema hier neer te zetten.........
Omschrijf maar precies welke je bedoelt.
Toevallig een aftermarket radio ingebouwd?
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb een totaaloverzicht van de zekeringen voor een Octavia2 geplaatst in het download-center hier op het forum.
Dit overzicht kun je om te beginnen wel even doorspitten.......
 

Antera

Donateur
let op dat je de lekstroom als volgt moet gaan zoeken:

zet de deuren open maar druk de sloten weer in alsof de deur dicht is. Sluit daarna de auto af met de AB en wacht een half uur. in die tijd gaan alle module's langzaam maar zeker in slaap en dan moet je pas meten wat de lekstroom is. Doe je het wanneer de module's nog niet slapen dan meet je een hogere lekstroom.

de plaatjes aan de voorzijde zijn als volgt:


Dynamo 90 A / 110 A
150 A
Dynamo 140 A
200 A
elektromechanische stuurbekrachtiging
80 A
Koelluchtventilator
80 A
vrij

extra verwarming (PTC)
100 A
Voedingsspanning van het interieur
80 A


en anders graag even bouwjaar en motorcode/ motor gegevens dan zoek ik het even op. Kijk dan meteen even naar de waarde's die op die plaatjes staan
 

ErikVerbeek

Nieuw lid
ik zie dat de elektromechanische stuurbekrachtiging hier ook op zit gezekerd. Het lampje van de stuurbekrachtiging brande wel elke keer nadat ik een lege accu had... na een paar meter rijden en iets sturen ging het lampje wel steeds gelijk uit.
 

john3010

Nieuw lid
Ik reed net weg met de dimlichten aan en de cornerverlichting werkte beide kanten op. Even later werkte de cornerverlichting niet meer. Ik heb toen gelijk de mistlampen getest en die werkte wel. Ik heb geen foutmelding van iets in mijn scherm gehad.
Weet iemand wat dit kan zijn waarm de cornerverlichting niet meer werkt. Kan het iets te maken hebben met zekering 16 van het regelapparaat van de stuurkolomelektronica. (heb de zekering nog niet doorgemeten)
Ik hoor het graag.
Groet John
 

john3010

Nieuw lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
Net nog even getest. Auto na een tijdje weer gestart en nu werkt het weer :smiley29:
Programmering? Software?
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Groet John
 

Antera

Donateur
de stuurhoeksensor activeerd zover ik weet de bochtverlichgting. als dit signaal niet word geinterperteerd dan word dit niet aangestuurd.Lijkt me zeker geen software fout, maar misschien en toevalligheid. heb je hem wel uitgelezen toen hij nog liep en het probleem aanwezig was?
 

john3010

Nieuw lid
Ik heb niks uitgelezen toen hij nog werkte en ook niet toen de bochtenverlichting ermee stopte. (daar heb ik geen mogelijkheid voor). Misschien een toevalligheidje. Ik hou het de komende tijd in de gaten. Straks weer even naar My1stIbi toe. Misschien kan hij de error codes uitlezen.
 

ErikVerbeek

Nieuw lid
ik heb eindelijk toch ff tijd gehad om te zoeken. het probleem ligt bij de SA6 Voedingsspanning van het interieur van 80A. hier lekt een 2,2 A weg.. heeft iemand enig idee wat dat kan zijn?? van de interieur verlichting blijft in elk geval niks branden. ik heb ook geen idee waar deze voeding naartoe gaat??
 

Antera

Donateur
ik neem aan dat je dit gemeten hebt toen alles op slot was en na en half uur nadat alle module's in slaap stand verkeerde ik zou zeggen verwijder de stekker van de radio eens kan en goed bron zijn.
 

ErikVerbeek

Nieuw lid
ik heb het geprobeerd nadat ik weer een lege accu had(een paar dagen niet gereden) ik heb de polen van de accu losgehaald en met een lader geladen. vervolgens heb ik de min pool aangesloten en een amperemeter tussen de + pool en + kabel gehangen.

ik zal zo is proberen om de zekering van de radio eruit te trekken. de radio is wel ruim 3 jaar geleden door de dealer ingebouwt en ik heb nooit ergens last van gehad.
 

ErikVerbeek

Nieuw lid
ik vergeet helemaal te posten wat er nog is gebeurd.. ben ook een beetje druk geweest. op het moment dat mn motor een rammelend geluid begon t emaken, ben ik toch maar is naar de garage gegaan. daar bleek dat de dynamo kapot was... dus die nam een goed deel van de lekstroom opzich. helaas zit er nog ergens een kleine lekkage, maar die heb ik nog niet kunnen vinden... het rammelende geluid bleek de pully van de dynamo te zijn.

bedankt voor alle info!
 
Bovenaan Onderaan