Goeiemiddag,
Ik ga hier waarschijnlijk een vraag stellen waar er nog maar weinig een antwoord op kunnen geven.
Ik merk dat er een groot verschil zit tussen mijn effectieve elektriciteitsverbruik en wat de boordcomputer aangeeft. Ik meet deze omdat mijn werkgever mijn elektriciteitskosten vergoedt.
Mijn berekening:
1/ Totaal aantal gereden km: 2849
2/ gemiddeld verbruik boordcomputer: 4,3 kWh/100 km
3/ zou een totaal dienen te zijn van: 122,51 kWh
Mijn energiemeetmodule geeft sinds ingebruikname van de iV een totaalverbruik van 164,74 kWh.
Als ik daar 10 kWh (netto batterijwaarde) vanaf trek - want ik heb op dit moment nog 1 volle batterij over - kom ik op een totaalverbruik van 154,74 kWh uit.
Of meer dan 25% verschil tgo de boordcomputer van de iV.
Zijn er nog iV-rijders die een verschil zouden merken?
Ik ga komende week een andere energiemeter testen. Dan kan ik uitsluiten dat er een foutenmarge zit op de energiemeetmodule.
Grtjs Lieven
Ik ga hier waarschijnlijk een vraag stellen waar er nog maar weinig een antwoord op kunnen geven.
Ik merk dat er een groot verschil zit tussen mijn effectieve elektriciteitsverbruik en wat de boordcomputer aangeeft. Ik meet deze omdat mijn werkgever mijn elektriciteitskosten vergoedt.
Mijn berekening:
1/ Totaal aantal gereden km: 2849
2/ gemiddeld verbruik boordcomputer: 4,3 kWh/100 km
3/ zou een totaal dienen te zijn van: 122,51 kWh
Mijn energiemeetmodule geeft sinds ingebruikname van de iV een totaalverbruik van 164,74 kWh.
Als ik daar 10 kWh (netto batterijwaarde) vanaf trek - want ik heb op dit moment nog 1 volle batterij over - kom ik op een totaalverbruik van 154,74 kWh uit.
Of meer dan 25% verschil tgo de boordcomputer van de iV.
Zijn er nog iV-rijders die een verschil zouden merken?
Ik ga komende week een andere energiemeter testen. Dan kan ik uitsluiten dat er een foutenmarge zit op de energiemeetmodule.
Grtjs Lieven
Laatst bewerkt: