Elektrisch verstelbare stoelen laagste stand geheugen

Sinds een paar weken in het bezit van een nieuwe Octavia met elektrisch verstelbare stoelen waarvan de bestuurder stoel is voorzien van geheugen. In combinatie met drie sleutels is dit makkelijk al je gezinsleden ook gebruik maken van de auto.
Zelf zit ik graag in de laagste stand van de stoel en heb dit ook opgeslagen.
Maar bij het openen van de auto of het kiezen van mijn geheugen plaats stelt de stoel zich iets op.
Het is dan weer mogelijk om de stoel via de zitvlak knop weer dieper te stellen.
M.a.w. de stoel onthoudt niet de laagste stand. Volgens mij zit de sensor niet op de laagste plek.

Hebben de bezitters van elektrische stoelen ook deze ervaring?
De garage kan er niets aan doen.....

Bedankt

Horkje

Forumguru
Ja zelfde hier met een nieuwe S3, elektrisch verstelbaar alcantara.

Zowel de achterzit maximaal achterover (dus naar beneden) als de voorzit onder de benen maximaal omhoog. Scheelt aanzienlijk en best beetje irritant eigenlijk.

Highway

Forumguru
Gebruikers handleidng van de S3 even bekeken (Engels). Staat in:

If the inclination angle of the seat backrest relative to the seat surface is greater than approx. 110°, then it is not possible for safety reasons to save this setting in the memory of the electrically adjustable seats or the remote control key.

Mogelijk dat dit dus een beveiliging is, hoewel dit gaat om de rugsteun en niet de hoogte van de stoel.

Je moet een bepaalde hoek hebben, ik persoonlijk heb graag de leuning wat naar achter en niet recht maar hoe ik hem graag wil slaat ie ook niet op dus maar even geprobeerd tot hoever het maximaal kan en dat geprogrammeerd.

krikke5150

Senior Member
Dezelfde ervaring in de Kodiaq en de Superb...
De stoel gaat manueel bediend nog een tikje lager...

Bovenaan Onderaan