Elektrische achterklep hapert

Beste forum leden,

De elektrische achterklep van onze Skoda hapert, vooral bij openen.
Is een vaker voorkomend probleem begrijp ik al...

Diagnose in de garage laat zien dat de rechter motor het probleem is dus die wil ik gaan vervangen/repareren.
Onderdeel nummer: 5E9827852F
Origineel zijn ze nogal duur, wellicht heeft iemand tips voor goede kwaliteit voor een acceptabele prijs?
Ik zie ze zelfs op Aliexpress maar geen idee wat de kwaliteit is?
Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties!

Tees

Donateur
€200, tsja, wat is duur? Je hebt een vRS gekocht, die was ook niet gratis, en de jaarlijkse beurt bij de garage is waarschijnlijk duurder.

Ík zou geen AliExpress spul in m'n auto stoppen, los van kleine onderdelen die niet met de CANbus communiceren. Tis bekend dat de kwaliteit op Ali wisselend is en geregeld stoorsignalen op de CANbus slingeren, met allerlei vage problemen tot gevolg. Maar jouw portemonnee is van jou, daar kunnen wij geen keuze in maken.

Alternatief kan je eens kijken of ze te vinden zijn bij een autodemontagebedrijf (Onderdelenlijn.nl). Heb je iig origineel, maar wel met de kans dat de levensduur niet enorm lang is en je binnen een paar jaar weer een probleem hebt.

Dank voor snelle reactie, ik ben ook zeker voor origineel hoor maar ik zie ze alleen voor 350-400 OEM..

200,- voor een nieuwe origineel OEM? Waar?

Tees

Donateur
Ik koop vrijwel nooit echte OEM (i.e. met een VAG logo erop), ik koop vrijwel altijd A-merken die ook aan VAG leveren, zoals Bosch of NGK. Geregeld exact hetzelfde materiaal, maar 20-50% goedkoper zonder het VAG logo erop.

Ik had overigens niet helemaal ver genoeg gekeken, een prima merk zoals Vemo kost €270 bij AutoDoc. Die van rond de €200 zijn merken die ik niet ken, dus waarschijnlijk iets mindere merken.

Ok, dank voor jullie reacties. Ik zal eens kijken of ik een OEM gebruikte kan vinden, en dan eventueel rustig de huidige proberen te repareren voor als deze ook weer stuk gaat.

Als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag,

Bakkertje

Forumguru
Bij de Seat ateca is dit ook een veel voorkomend probleem waarbij de bedrading in de tule het begeeft. Dat is te repareren zonder de motor te vervangen.

Tees

Donateur
Op Amazon zitten tegenwoordig zoveel Chinese verkopers dat je goed moet opletten of je niet gewoon een AliExpress item te duur koopt...

Ik heb de verdachte gedemonteerd en er waren toch een paar draden gebroken! Deze gesoldeerd en met krimpkous beschermd.
Getest en werkt weer goed!

Dus hoef voorlopig geen nieuwe te kopen gelukkig.

Wel denk ik er nu aan om toch een OBD uitleesapparaat aan te schaffen want 1x uitlezen en diagnose koste me al meteen 45 euro.
Komende tijd maar eens verdiepen in welk apparaat het beste is voor bepaald budget....

Dank voor de tips iedereen!

Tees

Donateur
Je kan een heel simpele en goedkope OBD dongle via bluetooth kopen, dan heb je iig generieke foutcodes. Ik ben zelf dan van OBDeleven, iets duurder maar kan vrijwel alles met VAG autos (en steeds meer andere merken tegenwoordig, zoals Toyota en BMW).

Bovenaan Onderaan