Elektrische achterklep opent niet met vorst SC2

tjokie

Actief lid
Afgelopen week alleen maar storing gehad aan mijn elektrische achterklep.
Bij vorst opent de klep niet, ik krijg een hele symphonie aan piepjes te horen en hij sluit zichzelf direct weer na ontgrendelen.
Zelf openen gaat wel (is natuurlijk niet goed voor het mechanisme), maar dan sluit hij weer niet. Nu sta ik op mijn werk in de parkeergarage en is er niets aan de hand. Openen en sluiten gaat zonder problemen.

Ik heb het rubber van de kofferbakopening geheel ingevet, slot nagelopen, ben langs de dealer gereden, maar dan doet hij het natuurlijk gewoon. Hij kon wel uitlezen dat de inklembeveiliging in werking getreden was.

Iemand ervaringen hiermee op een SC2 of OC2? En eventuele suggesties qua oplossing?

THANKS!

jalex_h

Forumguru
Waarschijnlijk zit de naad bij het dak vol met sneeuw. Zeker als dat ijs geworden is, hoor ik daar deze dagen het nodige gekraak.

tjokie

Actief lid
Nee dat is het helaas niet, ik heb daar ook naar gekeken, het kraakt daar wel, maar er zit helemaal niets tussen. Ik heb het gevoel dat het hem zit in het 'vastzuigen' van de achterklep na sluiten. Wat me ook opvalt de laatste weken is dat, wanneer ik instap tijdens het sluiten van de klep, deze dan ook stopt ivm het licht schommelen van de auto.

Antera

Donateur
Er zijn sensoren die erg gevoelig zijn vermoedelijk met dit weer. Ijs of andere delen die er tussen zitten of lichtelijk vast gevroren zitten. Dat verklaar waarom buiten hij niet wil werken. ( misschien sneeuw op de klep). Binnen ontdooit hij en werkt het wel. Toch ergens iets te veel weerstand

tjokie

Actief lid
@Antera, thanks voor het meedenken, moet binnenkort eens ff snel langsrijden bij je (is voor mij maar 15 minuten) om wat VAG-Com opties te laten unlocken! Ik PM je daarover nog wel even...

Ik heb nu alle rubbers nogmaals ingespoten. Volgens mij bleven de rubberen nokjes die tegen de binnenkant van de achterlichtunits aankomen uiteindelijk plakken door vocht wat bevroren was.
Morgen maar weer eens testen.

tjokie

Actief lid
Update, vandaag eindelijk tijd gehad om langs de dealer te rijden. Blijkt dat de linker achterklepmotor/mechanisme defect is. Dus die gaan ze vernieuwen. Volgende week moet alles weer normaal werken.
En dit heeft in de tussentijd geen invloed op de rechter motor, enige nadeel is dus dat die steeds in safe modus springt omdat deze de klep niet open en dicht krijgt.

SykWitIt

Nieuw lid
Ik heb dit ook een keer gehad als het gevroren heeft. De achterklep van mijn Superb ging niet meer vanzelf open met de afstandsbediening. Ik moest het handmatig doen.

tjokie

Actief lid
Update!

Net terug van de dealer, linkermechanisme is volledig vervangen (onder garantie natuurlijk) en alles werkt weer!

tjokie

Actief lid
Ik heb dit ook een keer gehad als het gevroren heeft. De achterklep van mijn Superb ging niet meer vanzelf open met de afstandsbediening. Ik moest het handmatig doen.

Bij mij ging hij ook niet meer dicht en de laatste week ook niet eens meer open, alleen de ontgrendeling werkte nog. Maar zoals gezegd, probleem is naar volle tevredenheid opgelost!

SuperBeeb

Forumguru
Linker mechanisme? Ik zou toch zweren dat ik alleen rechts zo'n stang heb zitten... Zou ook verklaren waarom hij af en toe protesteert.

tjokie

Actief lid
Ik heb er echt twee, zal dit weekend even een plaatje schieten. In beide zit een motor/mechanisme. De rechter is inmiddels bij mij ook vervangen. Zodra je de klep sluit en hij stopt wanneer je tijdens het sluiten instapt moet je je zorgen gaan maken. Is mij nu al twee keer overkomen...

SuperBeeb

Forumguru
inmiddels gekeken, heb er ook 2. maar die werken dus niet goed. zie topic daarover. kijken of ik de garage zover krijg om ze allebei te vervangen. katsjing!

Bovenaan Onderaan