Elektrische auto stoel versteld zichzelf defect?

dag mensen:D

nu had ik weer wat vandaag mijn bestuurders stoel is elektrische verstelbaar nu begon deze onder het rijden zelf van stand te veranderen helemaal naar voren en omhoog zat vast tegen het dashboard aan, ben zelf 194cm.

kon hem met moeite terug krijgen naar achteren, moest de knop vast blijven houden anders bleef hij naar voren gaan. verder bleef hij even staan en ging daarna weer naar voren keer of 10 tot ik thuis was.

iemand een IDEE wat dit is???

CDK

Forumguru
een idee wat het is heb ik niet, weet wel dat ik bij mijn vorige S2 iets soortgelijks gehad heb, maar dan de bijrijders stoel die spontaan in ligstand ging, heb ik 2 x gehad, maar nooit naar laten kijken helaas

greetz Corné

Noord26

Forumguru
Ok, even serieus:het zal een storing in de kabel zijn naar de stoel of in het regelapparaat. Even langs de dealer zou ik zeggen?

Cordoba

Forumguru
Ik heb het idee, dat het dezelfde storing is die wel vaker optreedt bij elektrisch verstelbare stoelen. Misschien even opnieuw instellen dat je sleutel zorgt dat de stoel de juiste stand inneemt bij openen van de auto, misschien is alleen de instelling verloren gegaan, maar ik ben bang dat er meer aan de hand is.

dat hebben we al gedaan. heel vreemd zal hem morgen eens laten uitlezen. vreemde is dat ik vrijdag een andere turbo heb gekregen en het nu ervaar. heb sinds de nieuwe turbo namelijk nog geen 200km gereden

Cordoba

Forumguru
Je kunt proberen of het verschijnsel ook optreedt bij de andere sleutel, dat helpt in elk geval om probleem te lokaliseren. Wat je ook kunt doen: stoel in de juiste positie zetten en de NTC verwijderen. De NTC ziet er een beetje uit als een normale steekzekering, maar heeft dacht ik een groene metalen huls, en zit bij de meeste modellen bij de relais in de buurt.

(NTC is geen echte zekering maar werkt als volgt: als er door de NTC stroom loopt, wordt ie warm, waardoor de weerstand van de NTC toeneemt en er minder stroom gaat lopen. Loopt er even geen stroom door de NTC koelt ie af, en kan er weer de maximale stroom lopen).

Noord26

Forumguru
Daar onthoud de auto de standen niet, dat is iets anders als spontaan gaan verzetten van de stoel?

Cordoba

Forumguru
Afbeelding van de houders voor de NTC bij een ander VAG-model, en met 'gewone' steekzekeringen in plaats van NTC's.

Andere optie: als de stoel in de goede positie staat de stekker voor de stoelverstelling onder de stoel lostrekken (wel even uitzoeken welke stekker, want er is er één voor stoel-airbag, één voor stoelverwarming, één voor de stoelverstelling, en mogelijk nog een 4e stekker die zorgt dat de stoel bij openen naar de positie gaat die in de sleutel geprogrammeerd staat. Dat laatste brengt me op een idee: toch niet een stekker los onder je stoel? (waardoor geheugenpositie niet werkt)

Auto aan de computer gehad.. Nu blijkt dat stand 3 blijft hangen. Hierdoor gaat hij dus steeds terug in memorie stand 3.
Nu is mijn vraag iemand een idee hoe je dat kunt uitschakelen? Moet je de complete memorie stand er uit halen of kun je ze per knopje uithalen?

Vervelend dit soort ervaringen. Heb iets vergelijkbaars gehad enkele weken geleden. Door mijn eigen fout (sleutel in broekzak) stonden alle ramen voor een nacht open. Jammer was dat dit samenviel met een nacht vol met regenbuien. De volgende dag tijdens het rijden wilde de stoel mij ook anders laten zitten dan dat ik gewoon ben. Het werd een mislukte massage. Door het continu ingedrukt houden van knop "1" hield ik de voor mij geprogrammeerde stand behouden. Na goed uitgeblazen te hebben van de unit met de vier knoppen deed alles het gelukkig weer goed.

CDK

Forumguru
@schansm, heb jij geen regensensor op je auto zitten dan, ik laat mijn dakraam vaak open staan, maar zodra er een paar druppels vallen gaat het automatisch dicht...

greetz Corné

Hallo Corné,

Uiteraard heb ik wel een regensensor op mijn auto zitten, is standaard op een Superb geloof ik. Zoals ik eens eerder op dit mooie forum heb aangegeven (http://www.skodaforum.nl/forum/thre...ctavia-2-bussines-elegance.16284/#post-262619 post #4), dient dit elke keer na uitstappen opnieuw ingesteld te worden. Erg vervelend, en bovendien was de actie van bediening van sleutel in broekzak niet gepland :D. Ook met behulp van een VCDS kabel ben ik er niet echter hoe dit aan te wijzigen / te verbeteren.

Groeten, Michel.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@schansm, zoals supersjors in post 11 van het door jou gelinkte topic aangaf blijft het bij mij ook gewoon werken nadat het contact uitgezet is, hoe en of dat bij jou ook te activeren is weet ik niet, blijkbaar is de ene S2 de andere niet....

Joske

Forumguru
Hallo Corné,

Uiteraard heb ik wel een regensensor op mijn auto zitten, is standaard op een Superb geloof ik. Zoals ik eens eerder op dit mooie forum heb aangegeven (http://www.skodaforum.nl/forum/thre...ctavia-2-bussines-elegance.16284/#post-262619 post #4), dient dit elke keer na uitstappen opnieuw ingesteld te worden. Erg vervelend, en bovendien was de actie van bediening van sleutel in broekzak niet gepland :D. Ook met behulp van een VCDS kabel ben ik er niet echter hoe dit aan te wijzigen / te verbeteren.

Groeten, Michel.

Dus jij moet na het instappen, de "rainclosing" aanvinken alvorens dat het werkt?

mijn probleem is verholpen. Zat een storing in deze er uit gehaald en de stoel gereset. Tot nu toe geen probleem meer. Nu weer het volgende probleem aircopomp kapot. Deze vandaag laten vervangen alleen nu zit er nog een storing in. Deze moet morgen gewist worden en dan is het weer klaar. Weer 300 euri lichter.

Tot nu toe nog niet echt fan van Skoda. Eerst de turbo dan de stoel en nu de airco.

Joske

Forumguru
En wat rij je juist Flexuss?

Altijd handig als mensen in hun handtekening het type, motorcode, uitvoering etc. zetten, dan zie je in een oogopslag over welke auto het gaat ;).
En handig voor mensen met zelfde wagen..

Bovenaan Onderaan