elektrische bediening spiegels > flipt

wblft

Nieuw lid
Vraagje: heeft er iemand dit nog gehad ?
Wanneer ik mijn Linker buitenspiegel verzet mbv de elektrische bediening, doet mijn rechter spiegel dezelfde bewegingen mee (alleen zijn R & L in spiegelbeeld ;) )
De rechter kan ik perfect alleen bedienen.
Mijn auto is ondertussen dik 1 jr oud maar nu krijgt ie dat pas ... strange ...

Exciter

Administrator
Dit is standaard bij de meeste VAG auto's.

Op zicht een prima functie.
Wij zitten op mijn werk met 20 man op de Touran's en Caddys. Als ik na een ander in de auto stap en mijn stoel verstel, kan ik door middel van dit systeem super snel beide spiegels tegelijk goed zetten.
Als je namenlijk eenkeer beide spiegels goed in samenspel hebt, maakt niet uit, waar je hoofd heen verplaatst, de spiegels vindem hem beide tegelijk.

Staan ze niet goed ten opzichte van elkaar, begin je eerst met linker spiegel stellen, en dan pas de rechter. Heb je nergens last van.

EdK

Forumguru
Staat ook in je manual van je wagen !! De stand waar je je rechter spiegel instelt , wordt tevens je rechter grof mee ingesteld en door daarna de knop op rechts n te stellen kun je je rechterspiegel fijn afstellen.
Tis even wennen maar werkt perfect !!

LenK

Forumguru
Datzelfde heb ik met mijn airco. Als ik aan de linkerknop draai dan gaat rechts mee maar als ik aan de rechterknop draai dan gaat links niet mee :D
LMAO
Humor dat iemand denkt dat zijn auto flipt, terwijl het gewoon een feature betreft.....

Dat had mijn auto ook. Tot ik met m'n knie het joystikje kapot (eraf) stootte en ik naar de Skoda-dealer voor een nieuwe ging. Daar kreeg ik een gemodificeerd type mee, die speciaal gemaakt was als vervanging voor die onhandige (vind ik tenminste) oude modellen. Nu is bij mij omhoog de linker spiegel stellen, omlaag de rechter en in het midden is de spiegelverwarming. De tip van de dealer was om het knopje gewoon in het midden te zetten als je klaar bent met spiegels stellen, want de spiegelverwarming slaat na zoveel minuten toch automatisch af.

Spiegelverwarming werkt toch alleen icm achterruit-verwarming?

Dat geldt inderdaad voor auto's zonder elektrisch raambediening. Als je wel elektrische raambediening hebt (zoals ik) dan bedien je de spiegelverwarming met het joystickje waar je ook de spiegels mee stelt.

Bovenaan Onderaan