fversteegen
Nieuw lid
Ik heb nu een paar maanden een Fabia 1 (bj 2005, 140K gelopen). De auto zit nog in de BOVAG-garantie.
Nu ging na een week of 3 het rechterraam kapot (draad van de rollen gelopen). Dit is toen gefixt onder garantie door er een nieuwe draad over te leggen.
Nu zit ik in Frankrijk en is mijn linkerraam kapot (lijkt hetzelfde probleem te zijn).
Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit een bekend probleem is bij VAG-auto's en dat de enige duurzame oplossing het vervangen van het complete binnenwerk is. (zie bijvoorbeeld http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11199 en http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=30388&sid=ba8e4a364bd339c78aa79f166a0f81b4) Dit is een kostbare en tijdrovende klus.
Nu is mijn vraag: is het redelijk om van de verkoper te verlangen om niet de kabel, maar het gehele binnenwerk te vervangen onder BOVAG-garantie?
Nu ging na een week of 3 het rechterraam kapot (draad van de rollen gelopen). Dit is toen gefixt onder garantie door er een nieuwe draad over te leggen.
Nu zit ik in Frankrijk en is mijn linkerraam kapot (lijkt hetzelfde probleem te zijn).
Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit een bekend probleem is bij VAG-auto's en dat de enige duurzame oplossing het vervangen van het complete binnenwerk is. (zie bijvoorbeeld http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11199 en http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=30388&sid=ba8e4a364bd339c78aa79f166a0f81b4) Dit is een kostbare en tijdrovende klus.
Nu is mijn vraag: is het redelijk om van de verkoper te verlangen om niet de kabel, maar het gehele binnenwerk te vervangen onder BOVAG-garantie?