Elektrische schema's

rxr

Lid
Het mooie weer begint weer te komen dus de knutsel kriebels vieren weer hoogtij. Dit maal
wil ik mijn losse upgrade componenten vervangen en zelf 1 unit maken. Ik heb nu z'n goedkoop
coming home/leaving home kastje maar dat werkt niet helemaal lekker met mijn xenon en ik wou
ook nog graag comfort knippers dus ik laat daar even een ontwerpje van maken en daarna mag
een microcontroller en een leuk printje lekker al deze losse zooi gaan vervangen,

Klinkt extreem maar het is de makkelijkste oplossing aangezien ik nog wat meer functies wil in de auto
het probleem alleen is dat ik telkens tegen onjuiste informatie aanloop op het internet. Telkens als ik bezig
was met de auto en ik gebruikte informatie van een forum met kleur coderingen dan klopte de kleuren niet
echt en ik weet ook niet precies waar ik zelf alle singalen vandaan kan halen. Weet iemand waar ik electrische
schema's van de hele auto kan vinden. Ik weet dat ze in de haynes wel staan maar vind 25 euro voor het boek
iets te veel geld.

Iemand tips?

Tachi

Actief lid
In ElsaWin staan elektrische schema's. En het zijn er véél, echt véél :D Misschien dat je wat specifieker kan zijn welke schema's je nodig denkt te hebben.

Welke motorcode heb je? Staat op een sticker in het onderhoudsboekje (niet je handleiding). Zelfde sticker is ook ergens (reservewiel?) in je kofferbak te vinden. En de motorcode staat trouwens ook volgens mij op de kap van je distributieriem.

Helaas heb ik op dit moment geen ElsaWin.

Joske

Forumguru
inderdaad.. heeel veel schema's :D

ik kan je eventueel wel aan de schema's helpen, maar je zal idd wat specifieker moeten zijn zoals @Tachi aangeeft. Motorcode/bouwjaar is ook een vereiste uiteraard ;)

Desperado

Forumguru
Comfortknippers heeft @Kippie-style al gedaan, er staat een hele uitleg in zijn topic.
Althans, ik neem aan dat je met comfortknippers bedoelt dat de knipperlichten 3 keer knipperen als je een tikje tegen de hendel aan geeft.

rxr

Lid
Ik draai zelf geen windows want ik had elsawin al geprobeerd maar onder wine was het ellende.

Ik heb een Octavia uit 2002 met een 1.6 motor. De code zou ik nog wel even op kunnen zoeken maar ik dacht dat er maar in was.

Maar ik ben op zoek naar de bedrading van de richtingaanwijzers en de centrale deurvergrendeling en het liefst alle draden die naar de ecu gaan. Is dit makkelijk voor jullie op te zoeken. Dat zou geweldig zijn :d

rxr

Lid
Het liefst zou ik de schema's hebben omdat ik zelf de module wil maken en de signalen liever ergens anders vandaan haal. Zodat ik alles via een centraal punt kan regelen ipv allemaal losse kastjes.

Joske

Forumguru
motorcode is echt noodzakelijk (om uitzonderingen te kunnen uitsluiten)

4 mogelijkheden voor een 1.6MPI in 2002

AEE 55kW
AEH 74kW
AKL 74kW
AVU 75kW

rxr

Lid
Sorry voor de late reactie, ben even druk geweest en dan telkens als je weer in huis zit denk je, oja volgende keer als ik naar de auto ga even kijken (a)

mijn motorcode is AVU en ik heb 75 KW

Ben echt heel benieuwd naar de schema's als ik mijn module heb gemaakt hou ik jullie wel op de hoogte
en vooral, als het makkelijk aan te sluiten was :D

Joske

Forumguru
ok, ben aan de slag gegaan, CV en richtingaanwijzers zal meevallen qua werk, ECU kan ik niet beloven of ik die compleet krijg vandaag ;)

rxr

Lid
Je bent geweldig, als ik een petje op had gehad had ik hem voor je af gedaan. super dank je wel en ik hou jullie op de hoogte. Al moet ik wel zeggen dat het een projectje wordt die niet zo snel zou gaan.

Bovenaan Onderaan