Elektrische stopzetter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvabe

Nieuw lid
Het probleem: de elektrische stopzetter (die bediend wordt via de vacuumdoos) sluit op momenten waarop dit niet hoeft. Wanneer slangetje nr.4 losgetrokken wordt aan de stopzetter en je houdt je duim tegen dit darmpje, dan voel je het lucht trekken. Sluit je dit darmpje aan (bij draaiende motor) op de stopzetter, dan sluit deze waardoor de motor stilvalt. Dit is niet de bedoeling. Het tegendeel zou eerder moeten. Als je de contactsleutel omdraait (motor uitzetten), dan pas zou de stopzetter moeten sluiten. Zoals reeds gemeld in een vroegere discussie (solenoïd valve), waarbij de schakeldoos werd vervangen, is dit probleem nog steeds onopgelost. Blijkbaar komt dit zelden tot nooit voor (?).
Is hier nu een technische knobbel die weet hoe dit systeem precies werkt ? Voor de rest rijdt de wagen perfect, enkel het afzetten is iets minder zacht. Zoals de diesels vroeger werden stilgelegd.
Het gaat om de 1.4 TDI met 3 cyl.
 

Tallguy

Forumguru
Stopzetter??? :confused:
Slangetje nr4???


Misschien dat je het ietsjes kan verduidelijken? Ik denk dat een monteur wel begrijpt wat je bedoelt, maar die hebben we niet op het forum :tongue:
 

Ronnie

Forumguru
Helaas, ik heb hier alles over de BNM; AMF; en BNV 1.4.Diesels, echter niets over het verloop van vacuum"darmpjes", wel staat er geschreven dat de stopzetter door de EDC (electronische diesel control) aangestuurt wordt.
Ik kan in het schema er ook niets over vinden....
Sorry!
 

cvegreen

Forumguru
Om verwarring te voorkomen sluit ik deze topic en gaan we verder in de topic gelijk onze beste vriend Michiel aangeeft .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan