Het probleem: de elektrische stopzetter (die bediend wordt via de vacuumdoos) sluit op momenten waarop dit niet hoeft. Wanneer slangetje nr.4 losgetrokken wordt aan de stopzetter en je houdt je duim tegen dit darmpje, dan voel je het lucht trekken. Sluit je dit darmpje aan (bij draaiende motor) op de stopzetter, dan sluit deze waardoor de motor stilvalt. Dit is niet de bedoeling. Het tegendeel zou eerder moeten. Als je de contactsleutel omdraait (motor uitzetten), dan pas zou de stopzetter moeten sluiten. Zoals reeds gemeld in een vroegere discussie (solenoïd valve), waarbij de schakeldoos werd vervangen, is dit probleem nog steeds onopgelost. Blijkbaar komt dit zelden tot nooit voor (?).
Is hier nu een technische knobbel die weet hoe dit systeem precies werkt ? Voor de rest rijdt de wagen perfect, enkel het afzetten is iets minder zacht. Zoals de diesels vroeger werden stilgelegd.
Het gaat om de 1.4 TDI met 3 cyl.
Is hier nu een technische knobbel die weet hoe dit systeem precies werkt ? Voor de rest rijdt de wagen perfect, enkel het afzetten is iets minder zacht. Zoals de diesels vroeger werden stilgelegd.
Het gaat om de 1.4 TDI met 3 cyl.