elektrische verstelling passagiersstoel (stoel kan niet meer naar achteren)

Agent327

Forumguru
Hallo allemaal,

Zoals aangegeven in de titel, de passagiersstoel van mijn Superb bouwjaar 2012 kan niet meer naar achteren, alle andere functie werken nog wel. Via OBDeleven, krijg ik geen foutmeldingen terug.
Zelf denk ik aan een draadbreuk of the schakelaar van de stoelverstelling.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of tips om dit euvel 'makkelijk' te verhelpen?
Ik hoor graag van jullie.

eriktv

Forumguru
Heb je meerdere stoelinstellingen aan de verschillende sleutels gekoppeld? Dan kun je aan de hand daarvan misschien de schakelaar als verdachte aanwijzen/uitsluiten.

Agent327

Forumguru
@VAG-man Hij gaat wel naar voren. Helaas heb ik nog nog niet kunnen luisteren of een zekering kunnen nakijken, momenteel te veel lawaai om me heen. Zal pas vanaf zaterdag hiernaar kunnen kijken en luisteren.
@eriktv Het gaat hier om de passagiersstoel welke niets met sleutelinstellingen/koppelingen van doen heeft.

Antera

Donateur
De stoel heeft maar 1 zekering dus als het dat is zou deze helemaal niet meer werken. Ik vermoed daarom motor of schakelaar.

Eltjo

Forumguru
De schakelaar klikt of voelt niet anders? Wil de stoel nog wel naar voren? Ook als de stoel al helemaal naar voren staat, probeert die nog wel iets volgens mij. Even checken met andere stoel. Zo ja, dan doet de motor het dus nog wel en moet het wel de schakelaar of bedrading zijn.

Agent327

Forumguru
Ik ben nu wegens een sterfgeval in NL, ben morgen weer onderweg naar FR. Ik ga zaterdag weer verder op zoek en zal mijn bevindingen hier posten

Agent327

Forumguru
Dank je wel, mijn zwager is overleden ten gevolge van de ziekte van Parkinson. Toen hij 50 was, 20 jaar geleden, werd deze ziekte vastgesteld. De laatste jaren zagen we al aankomen dat hij niet lang meer te leven had. Al met al toch een verdrietige situatie. Afscheid gisteren was zeer warm en emotioneel, mijn zus was blij dat de hele familie was gekomen om haar bij te staan. Verder laat ik het hierbij.

EdK

Forumguru
Gecondoleerd met het verlies @Agent327
En ook één van de ziekte's die je niemand wenst !
Collega in 5 jaar tijd van vitaal naar het einde zien gaan ...... heel verdrietig

Agent327

Forumguru
Het is opgelost, ik dacht in dezelfde richting als Antera, motor of schakelaar. Omdat de motor wel naar voren werkt zou hij net zo goed de andere kant uit kunnen draaien, dus heb ik de motor uitgesloten. Ik heb dan ook een schakelaar besteld (wel van te voren even kijken welke je nodig hebt, er zijn er met verschillende aansluitingen) deze erin gezet, werkelijk een klusje van 10 minuten, en de stoel functioneert weer zoals het moet.
Allen dank voor de steun en de adviezen. Slotje? O ja, ik heb nog een paar vragen mbt de comfort module. Ik ga hierover een nieuw topic openen

Bovenaan Onderaan