Jerrie
Lid
Octavia TDI1900 uit 2003 met 300.000 op de teller
Niet meer de nieuwste, niet meer de mooiste, dagwaarde van pakweg €500
Maar wat rijd ie nog lekker, ik wil er nog heel wat kilometers mee rijden.
Helaas krijg ik te maken met uitval in de elektronica waar ik niet uitkom:
Aantal maanden terug begon het knipper relais geluid te maken ook als ik geen richting aangaf.
Dit zo gelaten, hinderlijk, niet gevaarlijk.
Maand terug begon het lampje van de gloeibougies te branden, heb ik eerder meegemaakt kortsluiting in de trekhaak aansluiting, als gevolg achterlicht stuk.
Dit keer lag het daar niet aan.
Na een aantal keren geen melding meer.
Reden dat ik denk aan een melding: motorstoring.
Hierna als ik alles afsluit heb ik de gewoonte nog even het rempedaal in te drukken, viel op dat er een zoemer afging, ook die melding is gestopt.
De cruisecontrole deed het aantal keren niet, nu weer wel.
Hierna deed de verklikker van de lichten het niet meer, die mis ik nog het meest, doet het nog steeds niet.
Bijzonder:
Als ik het contact afsluit blijft de toerenteller naald staan, op het toerental van dat moment.
Als ik het contact aanzet, zakt de toerenteller naar nul, laatste stukje haperend.
De benzine meter slaat ook terug naar nul, gaat hierna naar de juiste stand.
Auto trekt goed op, turbo lijkt intact.
Geen aarde probleem, de accu heb ik als test rechtstreeks geaard aan het cassis.
Foutcode’s bij iemand ingelezen, die kan beperkt met zijn apparatuur inlezen.
3x 01330 comfortmodule ?
00792 volgens mij de airco, is inderdaad stuk
00532 volgens mij de gasklep, liep inderdaad vast, het vacuüm pompje (?) naast de gasklep, die bleef hangen, schoongemaakt, doet het weer een tijdje goed.
00930 (of een 1) deurslot, klopt ook, werkt niet meer op afstand
00929 Centraal slot, zie 00930
00943 Verwarmde spiegel, weet ik dat dan ook, die niet meer werkt
In mijn beleving, moet ik zoeken in de remlicht schakelaar, ook bij het koppelingspedaal schijnt een sensor te zitten.
Alleen dan zou de CC het niet meer moeten doen? Die weigerde een aantal keren, nu niet meer.
Dat verklaart ook niet dat de lichtverklikker het niet meer doet (?)
Of zou de comfortmodule stuk kunnen zijn?
Ik heb eentje bij de sloop gehaald, dat kan ik zelf niet opnieuw inleren, dat schijnt te moeten.
Iemand, die me verder kan helpen?
Niet meer de nieuwste, niet meer de mooiste, dagwaarde van pakweg €500
Maar wat rijd ie nog lekker, ik wil er nog heel wat kilometers mee rijden.
Helaas krijg ik te maken met uitval in de elektronica waar ik niet uitkom:
Aantal maanden terug begon het knipper relais geluid te maken ook als ik geen richting aangaf.
Dit zo gelaten, hinderlijk, niet gevaarlijk.
Maand terug begon het lampje van de gloeibougies te branden, heb ik eerder meegemaakt kortsluiting in de trekhaak aansluiting, als gevolg achterlicht stuk.
Dit keer lag het daar niet aan.
Na een aantal keren geen melding meer.
Reden dat ik denk aan een melding: motorstoring.
Hierna als ik alles afsluit heb ik de gewoonte nog even het rempedaal in te drukken, viel op dat er een zoemer afging, ook die melding is gestopt.
De cruisecontrole deed het aantal keren niet, nu weer wel.
Hierna deed de verklikker van de lichten het niet meer, die mis ik nog het meest, doet het nog steeds niet.
Bijzonder:
Als ik het contact afsluit blijft de toerenteller naald staan, op het toerental van dat moment.
Als ik het contact aanzet, zakt de toerenteller naar nul, laatste stukje haperend.
De benzine meter slaat ook terug naar nul, gaat hierna naar de juiste stand.
Auto trekt goed op, turbo lijkt intact.
Geen aarde probleem, de accu heb ik als test rechtstreeks geaard aan het cassis.
Foutcode’s bij iemand ingelezen, die kan beperkt met zijn apparatuur inlezen.
3x 01330 comfortmodule ?
00792 volgens mij de airco, is inderdaad stuk
00532 volgens mij de gasklep, liep inderdaad vast, het vacuüm pompje (?) naast de gasklep, die bleef hangen, schoongemaakt, doet het weer een tijdje goed.
00930 (of een 1) deurslot, klopt ook, werkt niet meer op afstand
00929 Centraal slot, zie 00930
00943 Verwarmde spiegel, weet ik dat dan ook, die niet meer werkt
In mijn beleving, moet ik zoeken in de remlicht schakelaar, ook bij het koppelingspedaal schijnt een sensor te zitten.
Alleen dan zou de CC het niet meer moeten doen? Die weigerde een aantal keren, nu niet meer.
Dat verklaart ook niet dat de lichtverklikker het niet meer doet (?)
Of zou de comfortmodule stuk kunnen zijn?
Ik heb eentje bij de sloop gehaald, dat kan ik zelf niet opnieuw inleren, dat schijnt te moeten.
Iemand, die me verder kan helpen?
Laatst bewerkt: