Elektronische achterklep blokkeren

Weet er iemand of je deze kan blokkeren zodat die niet helemaal omhoog gaat?
Mijn garage is niet hoog genoeg om helemaal te openen :(

Monteurtje

Forumguru
Ja dat kan. Weet niet of volgorde van handeling klopt. Moet je proberen

Achterklep openen en tegenhouden op gewenste hoogte. Eventueel kun je de klep nog naar boven of beneden drukken.
De knop in de klep lang indrukken zodat je een paar pieptoontjes krijgt.

Dat moet het zijn dacht ik.

Wil je de originele stand weer. Dan de klep in uiterste stand omhoog drukken. En knop lang vasthouden.

tha a

Senior Member
wat @Monteurtje zegt klopt. Klep op positie tegenhouden en klopt lang indrukken. Je hoort dan 3 piepjes tringelen en dan staat die stand in t geheugen.

Wreckingtube

Actief lid
Nog een vraag over de elektrische achterklep als deze een tijd lang open is geweest en je sluit deze dan is er een kleine pieptoon bij het moment dat hij dicht is het piepen tijdens sluiten is uitgezet met vcds maar ik dacht dat het piepje was omdat de klep niet goed sluitte maar er is niks te zien en is me nog maar een paar keer voorgevallen :eek: weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Daar juist even geprobeerd (buiten inderdaad) maar koffer tegenhouden lukt niet echt. Wat wel gaat is nadat hem helemaal is geopend kan je de koffer in een gewenste stand zetten maar de knop is dan vergrendeld, is niet indrukbaar.

rouwehand

Senior Member
Wanneer je de achterklep opent (met afstandsbediening of knop aan de buitenzijde), kan je bij mij op iedere gewenste stand de achterklep laten stoppen. Dit doe je door de knop aan de binnenzijde in te drukken.
Wanneer je de knop aan de binnenzijde wederom indrukt gaat de klep dicht.

Een andere mogelijk is hetzelfde doen als hierboven beschreven, maar wanneer je de klep laat sluiten kan ik de knop aan de binnenzijde wederom indrukken dan stopt de achterklep. Als ik de knop aan de binnenzijde weer indrukt gaat de klep niet dicht maar omhoog naar de grootste openingsstand.

n.b. de irritante piepjes heb ik door VCDS laten uitschakelen :D

Bovenaan Onderaan