Eltjo
Forumguru
Direct alle lijfstraffen toepassen ....
Dag allemaal,
"Ik ben dus Eltjo, 51 jaar, service- en kalibratietechnicus van meetapparatuur aan de rand van de Randstad.
Ik ben gelukkig getrouwd en gezond maar ben dus ...."
.... kijk vooral ook eens naar al de auto's!
Diversen forumleden zullen me wel kennen van de afgelopen 5,5 jaar. Na jaren actief te zijn op het Passat forum (2 x 5 jaar Passat), werd ik lid van dit forum voordat ik mijn Superb kocht.
Reden van de aankoop Superb;
- ik wilde een stillere auto dan de PD diesel in de Passat,
- er zat het e.a. aan te komen met de Passat (distributie, banden, evt. vliegwiel wat me bij elkaar misschien € 1500 ging kosten wegens lage arbeidskosten),
- een heleboel ex-lease auto's geprobeerd die allemaal duurder zijn en minder (zit)ruimte bieden en waar ik moet bukken om rechtuit te kijken,
- mezelf in de watten leggen met een luxere auto. Met de poeperd in het leer, luxere Elegance uitvoering e.d.,
- vond met m'n 1,98 mtr een Octavia net iets te klein als je voor gebruikt voor bijna hetzelfde bedrag groot kan rijden,
- gerekend met jaarlijks 20-22 dkm maakte brandstof+belastingkostentechnisch kon veel. Een 1.4TSI en gechiptuned 1.6TDI vond ik niet soepel genoeg. Ik was de 1.9TDI gewend; "zet hem in een versnelling en hij rijdt." Ook wilde ik na lezen van diverse ellende op dit forum toen geen 1.8TSI of een DSG.
- mijn Superb heeft dus een 2.0TDI CR motor die in NL niet veel voor kwam. Daarom van een particuliere Belg gekocht en direct na de aankoop zelf naar de RDW gereden.
Ik vind het leuk om zelf een probleem op te lossen, maar heb geen uitgebreide sleutelervaring met auto's. Dan bereid ik me dus goed voor via internet en durf aan de slag te gaan. Daardoor nogal eens teleurgesteld geweest in het kunnen van garagehouders en andere reparatiebedrijven.
Aan mijn auto's veerpoten, spatborden, deur, remblokken/schijven, steekassen, draagarmen, ge(de)monteerd, wiellager ingeperst. Ook regelmatig aanpassingen gedaan i.v.m. mijn lengte. Onderhoud zoals een oliewissel of filters vervangen doe ik zelf of laat werkzaamheden tijdens vakantie in PL doen.
Met mijn elektronica opleiding heb ik ook een weigerend deurslot en een LED klokkenverlichting gesoldeerd, VAGCom en VCDS aanpassingen gedaan aan Passat en Superb en zo ook diverse storingen verholpen (xenon, airbag en PDC storing). Ik vind het leuk om het maximale uit de programmeermogelijkheden te halen en naar de hand te zetten. Repareren is leuker en geeft meer voldoening dan nieuw en vervangen.
Met de opgedane ervaring en die van andere forumleden vind ik het leuk om anderen (op weg) te helpen.
Op het vakantieadres nog bij een bekende een slecht werkende gordelverklikker uitgeschakeld.
Zo, ik ben ook nog lang van stof.... niets nieuws toch?
Groeten, Eltjo
Dag allemaal,
"Ik ben dus Eltjo, 51 jaar, service- en kalibratietechnicus van meetapparatuur aan de rand van de Randstad.
Ik ben gelukkig getrouwd en gezond maar ben dus ...."
.... kijk vooral ook eens naar al de auto's!
Diversen forumleden zullen me wel kennen van de afgelopen 5,5 jaar. Na jaren actief te zijn op het Passat forum (2 x 5 jaar Passat), werd ik lid van dit forum voordat ik mijn Superb kocht.
Reden van de aankoop Superb;
- ik wilde een stillere auto dan de PD diesel in de Passat,
- er zat het e.a. aan te komen met de Passat (distributie, banden, evt. vliegwiel wat me bij elkaar misschien € 1500 ging kosten wegens lage arbeidskosten),
- een heleboel ex-lease auto's geprobeerd die allemaal duurder zijn en minder (zit)ruimte bieden en waar ik moet bukken om rechtuit te kijken,
- mezelf in de watten leggen met een luxere auto. Met de poeperd in het leer, luxere Elegance uitvoering e.d.,
- vond met m'n 1,98 mtr een Octavia net iets te klein als je voor gebruikt voor bijna hetzelfde bedrag groot kan rijden,
- gerekend met jaarlijks 20-22 dkm maakte brandstof+belastingkostentechnisch kon veel. Een 1.4TSI en gechiptuned 1.6TDI vond ik niet soepel genoeg. Ik was de 1.9TDI gewend; "zet hem in een versnelling en hij rijdt." Ook wilde ik na lezen van diverse ellende op dit forum toen geen 1.8TSI of een DSG.
- mijn Superb heeft dus een 2.0TDI CR motor die in NL niet veel voor kwam. Daarom van een particuliere Belg gekocht en direct na de aankoop zelf naar de RDW gereden.
Ik vind het leuk om zelf een probleem op te lossen, maar heb geen uitgebreide sleutelervaring met auto's. Dan bereid ik me dus goed voor via internet en durf aan de slag te gaan. Daardoor nogal eens teleurgesteld geweest in het kunnen van garagehouders en andere reparatiebedrijven.
Aan mijn auto's veerpoten, spatborden, deur, remblokken/schijven, steekassen, draagarmen, ge(de)monteerd, wiellager ingeperst. Ook regelmatig aanpassingen gedaan i.v.m. mijn lengte. Onderhoud zoals een oliewissel of filters vervangen doe ik zelf of laat werkzaamheden tijdens vakantie in PL doen.
Met mijn elektronica opleiding heb ik ook een weigerend deurslot en een LED klokkenverlichting gesoldeerd, VAGCom en VCDS aanpassingen gedaan aan Passat en Superb en zo ook diverse storingen verholpen (xenon, airbag en PDC storing). Ik vind het leuk om het maximale uit de programmeermogelijkheden te halen en naar de hand te zetten. Repareren is leuker en geeft meer voldoening dan nieuw en vervangen.
Met de opgedane ervaring en die van andere forumleden vind ik het leuk om anderen (op weg) te helpen.
Op het vakantieadres nog bij een bekende een slecht werkende gordelverklikker uitgeschakeld.
Zo, ik ben ook nog lang van stof.... niets nieuws toch?
Groeten, Eltjo
Laatst bewerkt: