Frisco
Lid
Recent verblijd (not) met de Emissions Workshop melding en bijbehorend brandend storingslampje. Uitlezen (elm327) foutcodes gaf P2100 en P2102: storing in gasklephuis/smoorklep/ASV of hoe dat ding ook mag heten.
Slang naar gasklephuis losgehaald en klep blijkt volledig vast te zitten, geen beweging in te krijgen. Dus waarschijnlijk vervuild en motor van klepbediening verbrand. Zekering was ook door.
Heb de foutcodes uit storingsgeheugen gereset; storingslampje brand niet meer en uitlezen rapporteert geen fouten meer. Zekering vervangen, stekker losgehaald van de oude klep. Motor loopt prima (klep staat open), maar bij uitzetten flink schudden.
Via lmmspecialist.nl een vervangende 2e handse gekocht, maar krijg deze niet aan de praat. Heb de vervanger aan de kabel gehangen in de hoop dat deze bij op contact zetten netjes even in beweging komt, en na aan en uitzetten van motor ook, maar dat is niet het geval. Er wordt echter ook geen fout geregistreerd, geen storingslampje of foutcodes.
Wat kan er meer mis zijn? Ik lees op diverse fora dat dit onderdeel niet hoeft worden 'ingeleerd' en direct zou moeten werken. Kan de bekabeling doorgebrand zijn? Kan ik deze doormeten en zo ja, op welke punten?
Uiteraard kan ook het vervangende onderdeel stuk zijn, maar lmmspecialist garandeert dat deze getest is en moet werken en het feit dat er geen foutcode optreedt doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Alvast bedankt voor meedenken/hulp!
Slang naar gasklephuis losgehaald en klep blijkt volledig vast te zitten, geen beweging in te krijgen. Dus waarschijnlijk vervuild en motor van klepbediening verbrand. Zekering was ook door.
Heb de foutcodes uit storingsgeheugen gereset; storingslampje brand niet meer en uitlezen rapporteert geen fouten meer. Zekering vervangen, stekker losgehaald van de oude klep. Motor loopt prima (klep staat open), maar bij uitzetten flink schudden.
Via lmmspecialist.nl een vervangende 2e handse gekocht, maar krijg deze niet aan de praat. Heb de vervanger aan de kabel gehangen in de hoop dat deze bij op contact zetten netjes even in beweging komt, en na aan en uitzetten van motor ook, maar dat is niet het geval. Er wordt echter ook geen fout geregistreerd, geen storingslampje of foutcodes.
Wat kan er meer mis zijn? Ik lees op diverse fora dat dit onderdeel niet hoeft worden 'ingeleerd' en direct zou moeten werken. Kan de bekabeling doorgebrand zijn? Kan ik deze doormeten en zo ja, op welke punten?
Uiteraard kan ook het vervangende onderdeel stuk zijn, maar lmmspecialist garandeert dat deze getest is en moet werken en het feit dat er geen foutcode optreedt doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is.
Alvast bedankt voor meedenken/hulp!