Emissions workshopmelding in maxidt display

maho25

Nieuw lid
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn skoda octavia combi 1.6L (benzine).
En ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn vraag.
als ik de auto heb gestart krijg ik de volgende melding in de display van de maxidot. Emissions workshop en er brand ook een lampje in de display van de motorelektronica linksonderin. Bij de garage hebben ze al een paar keer de boordcomputer gereset en dan ging de melding wel weg maar nu blijft deze melding telkens terug komen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is??? Ook gaat er vaak het lampje van de esp/asr/ msr/eds branden en is het brandstofverbruik om te janken. Bij een rit over de snelweg is 1 op 10 niet eens haalbaar. Wie weet wat er aan de hand is met mijn octavia en wat de garage er aan moet /kan doen.

Met vriendelijke groet,

maho25

PS de motor heeft bijna 180000 km gelopen
 

HHW

Lid
Hallo Maho25,

Ik heb dit probleem laatst ook gehad met mijn octavia.
Inderdaad de melding emission workshop en de ASR was inactief.

Na uitlezen bij de dealer bleek dat de motor-toerentalsensor in storing was.

Die is toen ge-reset door de dealer en het probleem is tot nog toe verdwenen
 

maho25

Nieuw lid
Zijn de techneuten soms op vakantie??????

er reageren er zo weinig op mijn probleem .Of weet niemand wat er aan de hand is.

Wie kan en wil mij helpen want mijn auto moet volgende week naar de garage.

MVg maho25
 

casaleone

Nieuw lid
emissions workshop melding

Sinds april ben ik de trotse en gelukkige eigenaar van een Octavia 1.6 Elegance MPi rijdend op LPG, bouwjaar 2006. Hiervoor heb ik 2 Nissan Primera's gehad op LPG en dat is op een kleinigheid na probleemloos geweest. Bij de Octavia echter, krijg ik dezelfde melding als 'Maho25'. Daarbij komt nog het feit dat de motor, na overschakeling op LPG, spontaan afslaat na afremmen voor bijv. een verkeerlicht of een rotonde. Dit is erg tricky, omdat de stuurbekrachtiging dan ook uitvalt.
Intussen is de Octavia al 6 x bij de garage geweest om het probleem te herstellen. Hierbij is de Lambdasonde vervangen, heeft de motor nieuwe inpuitsstukken gekregen en is hij alle keren gereset. Het probleem blijft bestaan. Wie, oh wie kan mij uit de brand helpen? P.s. hij heeft net iets meer dan 100.000 km gelopen. Als ik er enkele tientallen kilometers mee gereden heb, is er niets aan de hand en rijdt hij als een luxe beer!
 

maho25

Nieuw lid
gisteren auto naar de garage gebracht en alles laten repareren. Vandaag weer terug want asr/esp lamp ging weer branden toen ik nog geen kilometer bij de garage vandaan was. Meteen gebeld dat ik vandaag om 8.30 uur weer op de stoep zou staan. Want ik mag toch verwachten dat na een reparatie van ruim 700 euro mijn auto rijd zonder dat er lampjes branden op het dashbord. Word vervolgd......................................
 

maho25

Nieuw lid
Net terug van de garage en nu blijkt dat ook de luchtmassa meter kapot is en dat deze vervangen moet worden weer 145 euro ex btw armer voor alleen de lucht meter :(
ben benieuwd of ze ook het uitlezen van de boordcomputer in rekening gaan brengen
 

maho25

Nieuw lid
bij mij blijkt de computer van het motormanagement kapot te zijn. deze geeft onbelast 5 volt uit naar de componenten en belast 1,5 volt. nieuwe computer erin en nu maar hopen dat het dat is..........................
 

maho25

Nieuw lid
Eindelijk zijn de problemen voorbij:) :) :). Het component wat het motormanagement regelt is vervangen voor een 2e hands exemplaar. Een nieuw onderdeel kost bijna 1000 euro ex btw en een van een demontage bedrijf is 325 euro ex btw en dan hebben we de kosten voor het in en uitbouwen en storing zoeken nog niet mee gerekend. Het kapotte exemplaar had last van inwendig spannings verlies en daardoor gaf hij foute waardes door aan de luchtmassa meter en de lambdasonde. De oude lucht massa meter hebben ze weer terug geplaatst en de motor loopt nu weer als een zonnetje en er branden nu geen lampjes meer op de dysplay van het dashboard. Al met al blij dat het is opgelost alleen de rekening was / is minder plezierig totaal incl btw 860,67 euro inclusief btw
 

casaleone

Nieuw lid
Emissions workshopmelding in display

Mijn Octavia 1.6 Elegance MPi (LPG-G3) is ruim 5 dagen in de "workshop" geweest. Na 6 x eerder tevergeefs te zijn onderzocht kwam eindelijk een verlossend antwoord. Men had de gehele kabelboom doorgemeten en daaruit bleek dat één van de draden vals contact maakte. Hierdoor raakte de boordcomputer van slag en gaf de melding "Emission workshop". Dit euvel is onder garantie bij "Tonny Keijzers Auto's" in Apeldoorn hersteld. :super:
Daarna is alles weer gereset naar fabrieksinstellingen. Ik klop het nog af, maar vooralsnog zoeft de Octavia weer als een gentleman over de weg en loopt als een zonnetje. De display blijft "leeg". Ik hoop dat dit bericht andere Octavia rijders op weg kan helpen.
 

KMA

Lid
Hallo,
Ik heb de melding ook. Na uitlezen kwamen nog meer zaken aan het licht waarbij ik mijn twijfels heb. De rekening komt op 3000,- euro.
Werkzaamheden zijn:
Gloei installatie in orde maken.(wat is dat, ik heb geen enkel probleem met starten)
Storing in inlaatspruitstuk-klep (ik denk zelf egr klep die de emission workshop melding geeft)
Storing koelventilator (volgens mij slaat ie gewoon aan)
Storing Airbag (zichtbaar in maxidot was bij vorige beurt ook maar was los draadje en geen nieuwe airbag)
Storing wisser schakelaar (geen idee)
Storing lucht circulatie klep (zit achter dashbord, is niet zo belangrijk)
apk keuring
storing claxon (die doet het inderdaad niet)

Opvallend is dat laatste keer distributieriem vervangen is er toen niets aan de hand was. Zijn er wat stekkertjes en draadjes niet goed ingeprikt?
 
Bovenaan Onderaan