En de derde werd een Fabia

dap

Lid
Hallo,

Laat me mezelf even voorstellen: ik ben Dany, een 49-jarige bediende werkzaam in de dienstensector en auto's is één van 'hobby's'. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

We hebben altijd 2 wagens gehad: momenteel een Hyundai Tucson CRDI van 2005 (voor mijn madam) en ikzelf heb in februari jl. mijn Tuscani (2.0 coupé van Hyundai) van de hand gedaan voor een cabrio (Mercedes SLK 200).

De SLK voldeed perfect als combinatie van plezierauto met woon-werkverkeer (dagelijks Beveren-Antwerpen of ongeveer 35 km heen en terug). Heerlijk met het weer van de laatste weken.

Tot ik in mei van mijn werkgever vernam dat ik vanaf 17-07 in Leuven zou gaan werken (na 32 jaar Antwerpen !!!). Vanaf volgende maandag betekent dat dus 150 km woon-werkverkeer dagelijks (ipv 35 km). Ik heb even overwogen om mijn SLK opnieuw van de hand te doen; dagelijks 150 km met navenant benzineverbruik én onderhoudskosten (Mercedes !) op eigen kosten zag ik niet echt zitten.

Maar dat kon ik écht niet over mijn hart krijgen. Dus... dan maar uitkijken naar een zuinige economische wagen voor dat woon-werkverkeer. Na vergelijkende testritten met een Polo, Ibiza, Fabia en Hyundai Getz heb ik uiteindelijk gekozen voor een Skoda Fabia 1.9 TDI "Tour de France" (komt ongeveer overeen met de uitrusting van de Elegance-versie) plus zetelverwarming.

De keuze voor de testritten is niet voor niets op een aantal wagens uit de VW-stal gevallen. Heb begin deze eeuw ooit nog met een Passat TDI gebold, waarvan ik zeer tevreden was.
Het is trouwens dezelfde motor die toen in de Passat zat, welke ik nu in de Fabia heb (wel 'maar' 101 pk ipv. 110 in de Passat toen). Maar de wagen weegt ook wat minder.

Waarom ik voor de Fabia gekozen heb:
- is eigenlijk een VW-auto (Deutsche gründlichkeit),
- zeer goede ervaring met VW-producten (o.m. Passat),
- budget; de Fabia bood de beste prijs-kwaliteit-uitrusting/verhouding,
- de mogelijkheid tot zetelverwarming (geen overbodige luxe in de winter als je wagen buiten slaapt); dit was bv. niet mogelijk op de Hyundai Getz, terwijl de Polo in vergelijking dan weer buitensporig duur was,
- de positieve feedback over Skoda uit mijn omgeving.

Besteld einde mei, levering verwacht medio augustus.
Dus ik zal vanaf volgende maandag nog een aantal weken met mijn SLK naar Leuven moeten bollen, maar da's niet écht een straf (zeker niet met dit weer).

Ik volg dit forum al sinds medio mei en je zal me er in de toekomst zeker meer op vinden. Het biedt interessante info, weetjes, ervaringen, ....

Dany.

Daniel

Lid
Veel plezier met je Fabia,en de rest.

P.s mooi verhaaltje neer gezet /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Fabia

† In Memoriam
Je hebt een hele goede keuze gemaakt, welkom in de Skoda familie /forum/images/graemlins/529.gif

dap

Lid
Vandaag bericht gekregen dat ie er is.
De fab zal spijtig genoeg nog een drietal weken op zijn bestuurder moeten wachten, want die vertrekt morgen met vakantie.
Heb ik toch mooie vooruitzichten als ik terugkeer uit vakantie.
Bijna gelukkige eigenaar van een Fabia hatchback 1.9 TDI in magiczwart.
Gr. Dany.

Bovenaan Onderaan