En dit ben ik dan..

Ik ben Ronald, 52 jaar 2 kids, getrouwd en.. en nog steeds verliefd op mijn auto. Wat is er mooier als een goed verzorgde wagen die elke ochtend voor de deur kwispelend op je staat te wachten.

Momenteel rijd ik een Audi A3 etronic, heerlijk lage bijtelling, maar o zo klein. 2 koffers achterin en het lijkt wel een Chinese legpuzzel; vaak past het dan weer net niet.. (zucht)
Daar komt echter verandering in dmv de aankoop van een Skoda Kodiaq. Mooi aangekleed en met ABT DR velgen (http://www.abt-configurator.com/de/Skoda/Kodiaq/SUV/5650/20TDI190 ) hoop ik straks met zowel mijn familie alsook mijn koffers op vakantie te kunnen.

De aankomende periode ga ik alleen nog op zoek naar wat opties - om de interieurpanelen aan de binnenzijde te gaan vervangen. (Aan de zebra look kan ik helaas niet wennen en ik heb me voorgenomen om dat te gaan verbeteren (over smaak valt niet te twisten, dus sorry als ik hiermee iemand beledig..)

Motortechnisch heb ik er weinig kaas van gegeten, maar in de discipline 'onderhoud' sta ik mijn mannetje.

Cordoba

Forumguru
Welkom Ronald. Wat versta je onder de discipline 'onderhoud'? Is dat het netjes volgens het boekje zorgen dat ie bij de dealer zijn onderhoud krijgt, of moet ik meer denken aan wassen en poetsen (of detailen zoals dat in het wereldje heet)? Gezien je aangeeft weinig kennis van motortechniek te hebben, neem ik aan dat je niet zelf dat onderhoud gaat uitvoeren.

Onderhoud is inderdaad " detailen"
lakonderhoud , krasverwijdering, velgonderhoud, chroom, etc etc.
Al honderden malen voor gek verklaard door de buren, maar ook honderden complimenten gekregen over de ' nieuwstaat'
En ik heb er zelf gewoon lekker veel plezier aan; hobby heet dat geloof ik ;);)

Japanese Power

Donateur
Hey Ronald, de juiste rubriek gevonden ;)

Welkom hier. Ben heel benieuwd wat ze hebben gezegd over de verwachte levertijd van je beer.
Welke kleur is het geworden by the way.

Grtz Johan

Ik heb met de 2.0 / 4x4 het laatste plaatsje voor productie 2017 kunnen bemachtigen. Dat was toch wel fijn want in 2018 gaat deze versie maar liefst Euro 2650 in prijs omhoog (incl BPM)
Ik ben gegaan voor een zwarte, de kleur die het dankbaarste is als je hem tenminste goed bijhoud..:laugh:

Rallye

Forumguru
Ik heb met de 2.0 / 4x4 het laatste plaatsje voor productie 2017 kunnen bemachtigen. Dat was toch wel fijn want in 2018 gaat deze versie maar liefst Euro 2650 in prijs omhoog (incl BPM)

Eh, produktie in 2017, maar geen levering/kenteken? Dat betekent levering/kenteken in 2018 en dus de hoge BPM, toch?

Als de auto geproduceerd wordt in 2017 kunnen ze met de gegevens vast het kenteken aanvragen. De auto zelf mag dan tot 2 maanden later uitgeleverd worden. (In mijn geval dus tot eind Feb) Pas daarna zijn de 2018 condities van kracht (en krijg je dus ook een mooie brief thuis van moedertje staat voor naheffing BPM)

Rallye

Forumguru
Dan ligt het dus inderdaad aan datum kenteken. Ik wist niet dat die al bij produktie kon worden aangevraagd. Weer wat geleerd.

Antera

Donateur
Van harte welkom. Dat is wel een verschil van een E-tron naar een Kodiaq maar wel een hele mooie stap voorwaarts. Succes met wachten

Bovenaan Onderaan