En hierbij ook Pokemon met een Superb Combi 1.6 TDI van 2011

Hallo ik zal me ook even voorstellen. Ik heb precies een jaar geleden en Superb Combi 1.6 TDI van mei 2011 particulier overgenomen (van een andere particulier die eerste eigenaar was). Is volgens mij de meest simpele uitvoering met stalen velgen, 5 versnellingen en swing radio. Er zit trouwens wel park assistance in, maar dat is denk ik het enige wat extra is. Hiervoor heb ik ruim 10 jaar in een Volkswagen Sharan 1.9 TDI gereden (toen gekocht 2 jaar oud en 120.000km en weggedaan na 330.000km).
Ik hoop ook in de Superb zo lang door te kunnen rijden en tot nu toe ben ik meer dan tevreden. Inmiddels ruim 30.000km gereden en alleen een grote beurt aan kosten gehad. Vergeleken met de Sharan zullen de kosten trouwens een stuk lager liggen; die had elke 60.000 km een nieuwe distributieriem nodig en de 1.6 TDI volgens mij om de 210.000 km.

Welkom op het forum! Een collega van mij rijd een Suberb hatch uit 2011 met dezelfde motorisering. Hij zit nu op 180.000 km en werkelijk nog niets speciaals meegemaakt. Ik wens je dezelfde ervaring toe.:)

andrehj

Forumguru
Dat is bijzonder, want de mijne is ook Amethyst Purple, en die is volgens de RDW wel degelijk paars.

Eltjo

Forumguru
Ha, de mijne met atheist paars was volgens de Belgische papieren blauw, en dat hebben ze bij de RDW gewoon overgenomen. Zelf zeg ik bij de uitleg van de kleur dat het licht bruin (grijzig) is met vooral in de zon een paarse gloed.
Dus wat is het nou, grijs, paars of blauw?

Bovenaan Onderaan