En hij is besteld, De Kodiaq!

marang73

Forumguru
Jaloers..."normale" bestellingen kunnen pas zodra de prijzen/opties in het systeem staan (aldus 2 grotere dealers in de regio). Wordt volgende week...en dan hopen dat mijn keuze geleverd kan worden omdat er in totaal maar 1250 stuks volgend jaar naar Nederland komen (in 1e instantie).

Ik denk dat dit bij alle dealers zo is. Bestelling wordt opgenomen en zo gauw bestelsysteem gereed is worden ze ingevoerd. Zal 1e week van januari wel zijn ..... tussen Kerst en Oud en Nieuw gebeurd er niks.

@johnboy: ga je binnenkort bestellen? Dan zit je echt wel bij die 1250.

Bakkertje

Forumguru
Wat gaaf en dapper om zo al een bestelling te plaatsen!

Persoonlijk zou ik de adaptieve cruisecontrol nog even aanvinken, dat rijdt echt heel ontspannen

Simon1984

Senior Member
Hele mooi configuratie, ben erg benieuwd naar het model. Ik hou dit topic in de gaten!
Fijne kerst voor jullie dus :cheer:

Ik ben ook voornemens de Kodiaq te bestellen echter zou ik graag willen weten of deze geleverd wordt met het nieuwe columbus navigatiesysteem van 9,2 inch wat ook in de golf en octavia uitkomt of met het huidige 8 inch systeem.
Ik twijfel ook nog tussen de 150pk dsg of de 190pk dag 4x4. Ik verwacht zelf dat de 150pk met een JD chip sneller zal zijn als de 190pk zonder chip met 4x4, is toch een hoop gewicht..

CDK

Forumguru
Ik verwacht zelf dat de 150pk met een JD chip sneller zal zijn als de 190pk zonder chip met 4x4, is toch een hoop gewicht..

Ik zou lekker voor de 190pk gaan icm met 4x4 (dat is namelijk echt fantastisch!!) en lekker daar mee naar JD gaan ;)

DeNnZ

Forumguru
Thnx allen!

Is het niet zo dat de 190PK variant hetzelfde blok heeft als de 150PK variant?
Waarom dan niet gaan voor een 150PK variant met chip?
De 4x4 zien wij het voordeel niet van, ja je hebt meer tractie maar onze rijstijl zal dat niet vaak nodig hebben ;)
Bovenstaande gecombineerd heeft voor ons dus de 150PK non 4x4 doen besluiten :tongue:

@Corné de Kluijver
Klopt, de prijzen van de opties staan ook al gewoon online hoor.....

Voor de mensen met interesse:

De non-Business prijslijst:
http://www.skoda.nl/~/media/Forms/Skoda/Downloads/Prijslijsten/KODIAQ/Prijslijst/Prijslijst KODIAQ per 30 maart 2017.ashx

De Buisiness lijst:
http://www.skoda.nl/~/media/Forms/Skoda/Downloads/Prijslijsten/KODIAQ/Prijslijst/Prijslijst KODIAQ Business per 30 maart 2017.ashx

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Klopt @DeNnZ, ik heb ze zelf gepost in de diverse topics ;)

Heb je er al eens mee gereden met 4x4 haldex? Eens die ervaring gehad dan wil je nooit meer zonder.

150 en 190pk zal zo goed als zeker alleen softwarematig van elkaar verschillen inderdaad.

Noord26

Forumguru
Ik dacht dat de DSG 6 bakken meer koppel aan konden als de DSG 7 bakken? Maar zie dat de 2.0TSI met 7 trappen komt en de 1.4TSI met 6 verzetten?

CDK

Forumguru
Ik dacht dat de DSG 6 bakken meer koppel aan konden als de DSG 7 bakken? Maar zie dat de 2.0TSI met dsg 7 komt en de 1.4TSI met dsg 6?
In de Kodiaq komt de beresterke DQ500 7 traps dsg, heel verrassend dat Skoda die mag gebruiken overigens. Is ook een fractie compacter overigens.

Noord26

Forumguru
Ok!

Eens even de prijslijst goed doorspitten. Style zou het als uitvoering toch wel worden..

Meerprijs om van 1.4 (125pk) naar de 1.4 (150pk en ACT) + DSG te gaan is dan €4300,-.
Meerprijs Haldex (1.4 150pk ACT, DSG): €2200,-.
Meerprijs 1.4 > 2.0TSI (altijd Haldex, DSG en Style uitvoering) €€3460,-

Ben nu natuurlijk verwend, maar die instapmotor kan wel eens een fraaie prijspakker zijn met handbak en een bezoekje JD; in Style uitvoering. Gewicht komt overeen met een S2 en die auto is met een 1.4 TSi ook niet onderbemeten in dagelijkse praktijk.

Bakkertje

Forumguru
De 150 pk 1.4 is een hele fijne motor, heb er laatst 2 dagen 1 gehad als leenauto.
Andersom heb ik ook eens 2 weken in een touran met 1.2 TSI gereden (wat qua stroomlijn best wat weg heeft gok ik) en die motor is echt te licht in een touran. Ik vraag me af of ik de 125 pk 1.4 genoeg zou vinden in de Kodiaq.

marang73

Forumguru
De 150 pk 1.4 is een hele fijne motor, heb er laatst 2 dagen 1 gehad als leenauto.
Andersom heb ik ook eens 2 weken in een touran met 1.2 TSI gereden (wat qua stroomlijn best wat weg heeft gok ik) en die motor is echt te licht in een touran. Ik vraag me af of ik de 125 pk 1.4 genoeg zou vinden in de Kodiaq.

In een review van de 125pk was de conclusie dat deze motor nog prima gaat in de Kodiaq. Zie ook artikel op autoweek.nl

Ateca die was voorzien van de kwieke 115 pk 1.0 TSImotor durven we gerust te stellen dat de 125 pk-variant in Nederland ook prima voldoet.

http://www.autoweek.nl/rijimpressie/skoda-kodiaq-2016/

ertromp

Forumguru
In een review van de 125pk was de conclusie dat deze motor nog prima gaat in de Kodiaq. Zie ook artikel op autoweek.nl

Ateca die was voorzien van de kwieke 115 pk 1.0 TSImotor durven we gerust te stellen dat de 125 pk-variant in Nederland ook prima voldoet.

http://www.autoweek.nl/rijimpressie/skoda-kodiaq-2016/
Je hebt het toch echt over andere leeggewichten
Kodiaq 1.4 / 125pk: 1427kg
Ateca 1.0 /115pk: 1180kg

Zeker zal in NL het e.e.a. voldoen maar 125pk/200Nm met 1427kg :nailbiting:

Bovenaan Onderaan