Meer algemeen met betrekking tot de nieuwe Skoda Kodiaq; het is natuurlijk een beer van een auto!
Met, zo te zien, t.o.v. de concurrentie, een goede prijs/prestatieverhouding. En de reviews die de heren autojournalisten tot nu toe hebben uitgestort over ons, zijn over het algemeen behoorlijk lovend.
Dit kon nog wel eens een lastig leverbaar model worden, tenzij VAG de verwachte vraag goed heeft afgestemd op de beschikbare productiecapaciteit.
Gefeliciteerd. Ik heb hem in Essen gezien en mooie auto. Binnenkant wat minder vind ik, maar kwestie van wennen ook. Verder viel me op dat de beenruimte achterin minder is dan bij de O3 combi. Dat viel me tegen. Het was in de 5 zitter met de achterbank op de achterste stand. Verder mooi veel koffer ruimte en voor de wat oudere mensen een fijne hoge instap
Binnenkant minder? Tja... smaak en zo...
Maar wat velen vaak roepen is dat het saai is en geen of weinig tierlantijntjes heeft en/of kekke kleurtjes, vind ik juist een voordeel. Leidt alleen maar af, en is snel verouderd (want een soortement van mode gevoelig).
Franse auto's hebben dat imho heel erg. Allemaal hip en trendy en voor je het weet is het out-of-fashion.
Geef mij dan maar dan saai, rustig en grijzig Skoda dashboard. Tijdloze eenvoud. Kwaliteit zit 'm in de kunst van het weglaten, niet toevoegen!
Zelfs de trend dat alles glim/chroomrandjes moet hebben staat me eigenlijk al tegen; liefst zie ik alles matzwart/titaangrijs o.i.d.
Wel een aparte uitspraak vind ik, dat alleen oudere mensen een hoge instap fijn zou vinden? Vinden niet-oudere mensen een hoge instap dan niet fijn?!?
Lijkt me voor iedereen prettig, ongeacht leeftijd.
Ik reed al voor m'n 20tigste heel veel soorten autos; klein, laag, groot, snel, gewoon, buitennissig, etc. (fabrieksnieuwe auto's lossen in de haven, als bijbaantje). Maar van lage-sportauto's-waarbij-je-altijd-jezelf-moet-opvouwen-en-pijn-in-je-rug-krijgt-bij-in-en-uitstappen, heb ik nooit begrepen waarom dat überhaupt een pluspunt zou zijn...