En hij is besteld, De Kodiaq!

Edwin83

Senior Member
Gefeliciteerd! Gepaste jaloezie hier. Nu hopen dat ze een beetje opschieten met fabriceren. Bij ons thuis staat de Kadiaq ook op de verlanglijst voor over een jaar of vier......Dus forumleden bestel vooral benzinemotoren;)
 

duiveltje

Forumguru
ik wil als particulier ook gaan kijken voor de kodiaq , rij zo'n 30k per jaar... dus ben met mn s2 aan het dieselen. en zie dat de diesel pas begint bij 41.000 euro tegenover de 1.4 benzine 28.000 wat een verschil?? waarom eigenlijk.....
 

RCB1975

Actief lid
Mazzelaar! De dealers die ik benaderd heb, gaven aan dat de offertesystemen komende week geladen zijn en dat ik dan pas kon bestellen. Nahja, tweede Kerstdag lekker met de prijs- en optielijsten op schoot de boel samenstellen is ook leuk.

Ik ga morgen of overmorgen offertes ophalen. Het wordt een privé-aanschaf dus ik ga ff met afrekenen PIJN lijden, maar gelukkig dat snel vergeten en dan snel genieten. Ik geloof dat ik er wel uti ben wat het wordt:
2.0 TSI Style Business met de volgende aanvullende opties:
PL2 - Leder/alcantara zwart
CL02 - Metallic lak (Quartz Grey indien zo blauwig is als op de plaatjes lijkt en anders cappuccino beige)
PF3 - Driving Mode Select incl. Off-Road knop en Hill Hold Control
4KF - Sunset ramen
1M5 - trekhaak voorbereiding #youneverknow
Velgen - ik kan geen plaatjes vinden, dus nu nog erg lastig kiezen
En het toetje regel ik bij Ziptuning :).

Iemand ervaring met Quartz Grey en de blauwigheid ervan of is het echt echt grijs?
En plaatjes van de verschillende bescjhikbare velgen zou ook gewaardeerd worden :).

grtz,
Rick
 

harry

Senior Member
Volgens mij zijn niet alle velgen te krijgen in NL (noch in BE en DE). Check de websites maar
 

RCB1975

Actief lid
Begreep ik inmiddels ook :D, dus wordt JD. (waarbij opgemerkt dat ik al drie auto's bij Zip heb laten doen en tevreden ben)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RCB1975

Actief lid
Volgens mij zijn niet alle velgen te krijgen in NL (noch in BE en DE). Check de websites maar

Klopt, kom ik achter na enig speurwerk en bovendien zijn bijvoorbeeld voor de Business line de Sirius velgen gereserveerd. Maar goed, daar moet toch altijd wel een mouw aan te passen zijn, lijkt me.
 

kansberg

Forumguru
Gefeliciteerd! Goede keuze, de S III Combi was bij mij tot dusver de favoriete Skoda, maar de Kodiaq heeft hem denk ik toch overtroffen. Wil hem eerst eens in 'het wild' zien :D
 

Pendragon

Donateur
Gefeliciteerd. Ik heb hem in Essen gezien en mooie auto. Binnenkant wat minder vind ik, maar kwestie van wennen ook. Verder viel me op dat de beenruimte achterin minder is dan bij de O3 combi. Dat viel me tegen. Het was in de 5 zitter met de achterbank op de achterste stand. Verder mooi veel koffer ruimte en voor de wat oudere mensen een fijne hoge instap
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Klopt @DeNnZ, ik heb ze zelf gepost in de diverse topics ;)

Heb je er al eens mee gereden met 4x4 haldex? Eens die ervaring gehad dan wil je nooit meer zonder.

150 en 190pk zal zo goed als zeker alleen softwarematig van elkaar verschillen inderdaad.

Denk dat de 150 en 190 wel degelijk een ander blok gaan zijn. Net als nu bij de passat het geval is.
Met tuning gaat een 150pk naar circa 200 en een 190 naar 240pk.
 

Captain Hook

Forumguru
Meer algemeen met betrekking tot de nieuwe Skoda Kodiaq; het is natuurlijk een beer van een auto!
Met, zo te zien, t.o.v. de concurrentie, een goede prijs/prestatieverhouding. En de reviews die de heren autojournalisten tot nu toe hebben uitgestort over ons, zijn over het algemeen behoorlijk lovend.

Dit kon nog wel eens een lastig leverbaar model worden, tenzij VAG de verwachte vraag goed heeft afgestemd op de beschikbare productiecapaciteit.

Gefeliciteerd. Ik heb hem in Essen gezien en mooie auto. Binnenkant wat minder vind ik, maar kwestie van wennen ook. Verder viel me op dat de beenruimte achterin minder is dan bij de O3 combi. Dat viel me tegen. Het was in de 5 zitter met de achterbank op de achterste stand. Verder mooi veel koffer ruimte en voor de wat oudere mensen een fijne hoge instap
Binnenkant minder? Tja... smaak en zo...:koffie:
Maar wat velen vaak roepen is dat het saai is en geen of weinig tierlantijntjes heeft en/of kekke kleurtjes, vind ik juist een voordeel. Leidt alleen maar af, en is snel verouderd (want een soortement van mode gevoelig).
Franse auto's hebben dat imho heel erg. Allemaal hip en trendy en voor je het weet is het out-of-fashion.
Geef mij dan maar dan saai, rustig en grijzig Skoda dashboard. Tijdloze eenvoud. Kwaliteit zit 'm in de kunst van het weglaten, niet toevoegen! :jaja:
Zelfs de trend dat alles glim/chroomrandjes moet hebben staat me eigenlijk al tegen; liefst zie ik alles matzwart/titaangrijs o.i.d.

Wel een aparte uitspraak vind ik, dat alleen oudere mensen een hoge instap fijn zou vinden? Vinden niet-oudere mensen een hoge instap dan niet fijn?!? :pieker: Lijkt me voor iedereen prettig, ongeacht leeftijd.
Ik reed al voor m'n 20tigste heel veel soorten autos; klein, laag, groot, snel, gewoon, buitennissig, etc. (fabrieksnieuwe auto's lossen in de haven, als bijbaantje). Maar van lage-sportauto's-waarbij-je-altijd-jezelf-moet-opvouwen-en-pijn-in-je-rug-krijgt-bij-in-en-uitstappen, heb ik nooit begrepen waarom dat überhaupt een pluspunt zou zijn... :nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
en voor de wat oudere mensen een fijne hoge instap
Als "wat ouder mens" kan ik dat wel waarderen, hoewel de keerzijde daarvan is dat het me (te) veel moeite gaat kosten om zonder hulp m'n kajak op de tramsportsteunen te leggen.
Los daarvan is hij in z'n geheel gewoon te groot naar onze smaak. Ook bij praktisch onbegrensd budget zou ik er dus niet voor kiezen.
 

MichMar

Actief lid
Iemand ervaring met Quartz Grey en de blauwigheid ervan of is het echt echt grijs?

Binnen bij de dealer vond ik hem meer grijs, maar buiten vind ik hem meer blauw...
Is dezezelfde auto, eerst bij de dealer foto's gemaakt, later bij het ophalen en eerste rit.

Ps staat nu op wintervelgen + banden 2016-10-19_16-01-12.jpg

2016-10-19_15-56-29.jpg



Zijkant.jpg Achter.jpg
 

Noord26

Forumguru
Je hebt het toch echt over andere leeggewichten
Kodiaq 1.4 / 125pk: 1427kg
Ateca 1.0 /115pk: 1180kg

Zeker zal in NL het e.e.a. voldoen maar 125pk/200Nm met 1427kg :nailbiting:

Daarom ook, vind ik persoonlijk, dat de instap 1.4 (125pk) zich uitermate leent om even naar JD (of andere) te rijden. Dan krijg je minimaal 170pk en 310Nm. In de praktijk eerder 180pk en 325Nm (BP 98). Of in ons geval Blue One 95. ;)

http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/10/MQB-1.4-TSI-122pk1.png

Vind de opzet van prijzen wat vreemd. Als je geen DSG of 4x4 wenst, heb je eigenlijk weinig keuze icm toch een rijke uitrusting. Vandaar dat e 1.4 (125pk) in Style uitvoering ons het meeste aan spreekt.
 

DeNnZ

Forumguru
Update van de stand van zaken:

We hadden de Kodiaq in eerste instantie besteld met inruil van de 'oude' auto, een Volvo V40 D2 uit 2013.
We zouden er dan 14.200 voor terugkrijgen samen met een korting van €700,- op de Kodiaq, dus zeg 15.000 als inruilprijs.

We dachten dit zelf beter te kunnen, dus hebben we de Volvo vandaag particulier verkocht voor €16.300.
We hebben de deal met de dealer kunnen maken dat als we de auto zelf zouden verkopen, we tot de tijd dat de Kodiaq geleverd gaat worden, een gratis leenauto krijgen in ruil voor de €700 korting.

Dus vanaf vandaag tot aan de dag van levering van de Kodiaq:
-Een winst op de inruil van ruim €2000,-
-Geen bijtelling tot aan de levering
-Geen verzekering tot aan de levering
-Geen wegenbelasting tot aan de levering
-Gratis een leenauto (Fabia) tot aan de levering


We hebben nog even nagevraagd hoe het zat met de verwachte leverdatum aangezien het panodak geplanned staat in week 19, vermoedelijk loopt de levering wel iets uit (richting week 20) maar we moeten niet gek opkijken als het alsnog eerder wordt..
 

Bijlagen

  • IMG_0581.JPG
    IMG_0581.JPG
    565,2 KB · Weergaven: 21

Noord26

Forumguru
Ligt wel een TSi-tje in? Heb de 1.0 MPI 75pk een paar dagen als tijdelijke oplossing mee gekregen, maar dat was echt afzien.. ;)
 
Bovenaan Onderaan