porsche danny
Senior Member
Gisteren na een ritje uit Duitsland was het zover, verlies van vermogen. Blijkt hij op 3 cilinders te lopen. Vandaag Bougies verwisseld, gereset en proberen. Geen verbetering. Toen andere bobines geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Vervolgens de compressie gemeten. Geen compressie op cilinder 4. Dat betekend een verbrande (uitlaat)klep. De reparatie is dus een pittige. Er is echter 1 geluk. Ik heb nog 2 dagen garantie, en heb de verkoper al een mail gestuurd ivm met datum notatie. Morgen even bellen hoe verder.
Het gaat om een superb combi 1.8 uit 2010 met bijna 127000km en een olieverbruik van 1 liter per 900/1000Km.
Ik vraag me af hoe die kool aanzetting in eerste instantie ontstaat. Is het door het lage toeren rijden met een slechte verbranding. Volgens mij moeten die dingen regelmatig eens een keer goed doorgereden worden om alles eens schoon te branden. Helpt dat niet heb je tenminste nog plezier gehad.
Het gaat om een superb combi 1.8 uit 2010 met bijna 127000km en een olieverbruik van 1 liter per 900/1000Km.
Ik vraag me af hoe die kool aanzetting in eerste instantie ontstaat. Is het door het lage toeren rijden met een slechte verbranding. Volgens mij moeten die dingen regelmatig eens een keer goed doorgereden worden om alles eens schoon te branden. Helpt dat niet heb je tenminste nog plezier gehad.