En toen deed hij ineens niets meer...

mr2cv

Lid
Al sinds eind vorig jaar houd de Yeti af en toe in bij koude motor en loopt hij soms zeer onregelmatig. Twee maanden geleden bij het oprijden van de snelweg hetzelfde probleem en het motorlampje ging kort branden. Gisteren heeft mijn vrouw bij invoegen op de snelweg de vluchtstrook moeten opzoeken. Totaal geen vermogen meer, EDC en motorlampje aan. Opnieuw starten en geen probleem meer gehad. Morgenavond neem ik de auto weer eens mee, kijken of hij weer vreemd doet. Hij is vorig jaar (nog in de garantie) bij de dealer geweest voor het onregelmatig lopen. Natuurlijk niets geconstateerd omdat hij het sporadisch doet.

Binnenkort maar eens naar de dealer, even laten uitlezen, kijken of ze wat kunnen vinden.

Groet, Arjen

ertromp

Forumguru
Ja wat is hier uitgekomen? Er zijn nl. meerdere types Skoda met deze motor.
Ik ben benieuwd.

mr2cv

Lid
Voorlopig doet hij het weer perfect. Is er al eens een keer voor naar de dealer geweest, en daar hebben ze niet kunnen vinden, en ook niet kunnen ervaren op dat moment. Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

Al sinds eind vorig jaar houd de Yeti af en toe in bij koude motor en loopt hij soms zeer onregelmatig. Twee maanden geleden bij het oprijden van de snelweg hetzelfde probleem en het motorlampje ging kort branden. Gisteren heeft mijn vrouw bij invoegen op de snelweg de vluchtstrook moeten opzoeken. Totaal geen vermogen meer, EDC en motorlampje aan. Opnieuw starten en geen probleem meer gehad. Morgenavond neem ik de auto weer eens mee, kijken of hij weer vreemd doet. Hij is vorig jaar (nog in de garantie) bij de dealer geweest voor het onregelmatig lopen. Natuurlijk niets geconstateerd omdat hij het sporadisch doet.

Binnenkort maar eens naar de dealer, even laten uitlezen, kijken of ze wat kunnen vinden.

Groet, Arjen

mr2cv

Lid
Laatste half jaar geen problemen meer. Komt waarschijnlijk door het (warme) weer. Misschien van de winter weer opnieuw problemen? Mijn dealer is Auto Primair in Sittard. Daar heb ik de auto trouwens niet gekocht. Hij heeft sinds de aankoop ruim 1.5 jaar geleden nog geen onderhoud nodig gehad, maar ik ben van plan wel daar mijn onderhoud te gaan uitvoeren.

@deusjevo (geheel offtopic): volgens mij ben ik je naam ook al eens tegengekomen op het 2CV forum, kan dat? Heb/had er zelf ook een.

Groet, Arjen.

Dennis78

Forumguru
Ooit eens zo iets soortgelijks met mijn Citroën Saxo gehad. Als ik voor het stoplicht stond bleef de motor op 2500 toeren hangen, soms in houden zelfs ooit eens op de snelweg mijn vermogen kwijt geweest. (als ik gas gaf gebeurede er niets maar mijn motor draaide wel.) Bleek een lekke bobine te zijn. Heeft 7 mnd geduurd voor men er achter was. Onder tussen waren wel al alle mogelijk sensoren vervangen.

mr2cv

Lid
Nou, heb er veel op gekeken destijds, maar ben nooit lid geweest. Heb ook geen 2CV meer, is nu een LePatron...

Bovenaan Onderaan