En wederom binnenkort nog een Skoda rijder erbij!

Hallo allen,

Ik ben Chris, 37 jaar en kom uit het zuiden des lands.

Wij hebben pas geleden gekozen voor onze eerste Skoda ever.
De reden was simpel: we hebben nu een Ford fiesta... En 2 kinderen die maar blijven groeien en een hond.
Nu wilde we iets groters zodat o.a. de hond ook mee kan. (In een bench uiteraard)

We hebben enkele "proefritjes" kunnen doen doordat ik vaak van me werk een auto mee kreeg om op verplaatsing te gaan.
Ik heb een Astra station mee gehad: leuk... Ik heb een 316 station mee gehad: nog leuker, en toen een Octavia station mee gehad.... Bam! Verliefd!

Rijden: perfect, ruimte: top! Dus ja, wat zou de volgende auto gaan worden....idd!

Nu rijden we momenteel een fiesta in private lease welke we na 4 jaar goede dienst over precies 2,5 week gaan inleveren.
We krijgen dan een kleine voorloopauto in afwachting van de nieuwe Skoda! (Wederom private lease)

Het is echter wel een maatje kleiner geworden; het is de Fabia 3 Combi geworden. (Budgetkwestie)
We hebben een proefrit gemaakt, waarbij ik door de eerdere ervaring met de (oudere) Octavia toch wel hele verwachtingen bij had, en ja hoor; ook deze liet ons hartje sneller kloppen!

We hebben dan ook vol enthousiasme getekend voor en dan gelijk voor de duur van 5 jaar.
Alleen: voorraad....noppes, niks. Dus nu wachten op een hele nieuwe (ook niet verkeerd!) Maar levertijd...week 21, 2019 (!)

Enfin, tot die tijd blijven we ons maar verlekkeren met de plaatjes hier en op internet...

We hebben in ieder geval al een 10-jaren plan opgezet: nu 5 jaar Fabia, en daarna minimaal 5 jaar Superb
(Een mens moet toch kunnen dromen, nietwaar? )

GreetZ!

Chris

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, en altijd leuk, die meerjarenplannen, doe ik ook, maar komt meestal niets van terecht, om allerlei goede redenen. Maar dromen blijft leuk natuurlijk (zo heb ik zelf niet alleen een beeld van m'n volgende auto, over een kleine 7 jaar of zo, ook heb ik al wel bedacht wat voor reizen ik ermee ga maken). Succes met wachten!

Hakar

Donateur
Welkom, en succes met de 25 weken wachten.

En na een weekje of 28 zeggen jij en de rest van de familie, "hadden we 4 en een half jaar eerder moeten doen"

Welkom, en altijd leuk, die meerjarenplannen, doe ik ook, maar komt meestal niets van terecht, om allerlei goede redenen. Maar dromen blijft leuk natuurlijk (zo heb ik zelf niet alleen een beeld van m'n volgende auto, over een kleine 7 jaar of zo, ook heb ik al wel bedacht wat voor reizen ik ermee ga maken). Succes met wachten!

@CharlesTucker
Hahaha, ja ben benieuwd; heb een Superb in Moonlight White gezien, met ik dacht, 18"-ers eronder... wat een gei..uh...mooie wagen!!!

Welkom, en succes met de 25 weken wachten.

En na een weekje of 28 zeggen jij en de rest van de familie, "hadden we 4 en een half jaar eerder moeten doen"

@Hakar
Dat denk ik zelf ook wel ja.
nog bedankt voor het aantal weken overigens;
ik was eigenlijk alleen bezig met dagen... nog 175 dagen...zucht...

Cordoba

Forumguru
Welkom Chris, ook nog een Rapid overwogen, of valt dat ook buiten budget? Kan trouwens best zijn dat het prijsverschil in lease tussen een Fabia en een Rapid veel groter is, dan wanneer je de auto koopt.

@Cordoba de rapid hebben we eigenlijk geeneens bekeken hihi
Eigenlijk was het ''love at first sight en ride" en hebben we gelijk de leasemaatschappij gemaild.

Ik kan je dan ook helaas weinig vertellen over verschillen in leaseprijs.

Trouwens, ik weet niet hoe het bij andere is, maar de Skoda Dealer hier bij ons had bedroevend weinig staan.
Als in: van alles precies 1 in de showroom. En dan nog niet eens alle modellen.

Ik heb de proefrit dan ook in een Fabia van een verkoper gedaan.

Cordoba

Forumguru
Met al die SUVferds erbij, is het modellen programma ook behoorlijk uitgebreid geworden, waar je vroeger bij Skoda maar één model met verschillende motorisering had, is dat naar enkele modellen in verschillende carrosserie-varianten (sedan, hatchback, combi, soms pick-up) naar nu een behoorlijk serie modellen waarvan sommigen in meerdere carrosserievarianten. Persoonlijk ben ik bewust voor een occasion gegaan, behalve dat het behoorlijk in de prijs scheelt, is de levertijd beter bekend en weet je wat je krijgt. Bij een nieuwe auto moet je maar afwachten of je een maandag-exemplaar krijgt, of je het geluk van een woensdag-exemplaar hebt.

Inderdaad, er is een uitgebreid gamma maar dat miste ik dus wel bij de dealer.

Er stonden slechts 1 Fabia HB, 1 Fabia Combi, een Octavia HB en Combi, en en Superb. That's it.
Oh ja, en 1 lege plek: wellicht gereserveerd voor een mooie Kodiaq...
Maar wellicht komt dit doordat deze dealer niet alleen een Skoda dealer is, maar tevens ook een Honda dealer.
(Van laatstgenoemde staat er overigens wel heel erg veel :facepalm:)

Cordoba

Forumguru
Dan missen dus een Rapid, Karoq, Kodiaq en Superb Combi. Overigens hebben dealers de modellen die in de showroom ontbreken vaak wel als auto van een verkoper of bij de jonge occasions/demo's staan, waardoor je deze auto's wel kunt proefrijden, en dan is er ook vaak nog een samenwerking met andere vestigingen van dezelfde dealer, of andere Skoda-dealers in de omgeving. Het blijft lastig: iedereen wil een goede dealer van zijn eigen merk in de eigen woonplaats (dus veel dealervestigingen) en tegelijkertijd ook een ruime voorraad aan auto's om te bekijken/proef te rijden, en dat alles ook nog tegen minimale kosten.

Tja, er zal wellicht meer achter zitten dan wij weten...
Wellicht als ik naar de andere dealer was gegaan (wealer in Maastricht) dat die meer had staan.

Maarja, dat maakt me nu ook niet meer zoveel uit eigenlijk; ik weet dat er een Fabia voor ons wordt gebouwd...
:yeehaa::cheer::yeah::tegek::tegek::tegek:

Bovenaan Onderaan