En weer één

Mistraller

Senior Member
Eindelijk is het zover, ik mag een octavia bestellen! Bij mijn vorige werkgever mocht het niet, nu heb ik alle vrijheid.

Mijn bestelling gaat er als volgt uitzien;
Octavia Elegance 1.6 MPI op LPG (62l)
Sportstoelen / klein leer pakket
(Vaste) trekhaak
Radio Stream
Storm Blue Metallic
Ruitenwisser
Winterbanden

Mijn werkgever heeft een kortingsregeling van 4%, bovenop de algemene leasekorting.
Deze 4% korting komt tot uiting in een gratis Stream en een trekhaak voor 300 euro (bij Nieuwkoop Den Bosch).

Ik kan er echter ook voor kiezen om een korting op het leasetarief te krijgen. Mijn gevoel zegt echter dat het slimmer is om de radio gratis te nemen, want is ie dan niet van mijzelf na afloop van de leaseperiode? Wie weet brengt ie dan nog wel wat op.

Verder ga ik de auto uitbreiden met navigatie/handsfree, waarschijnlijk met een Parrot ck3300 aangesloten op de stream, en een Qtek 9100.

Ik vraag me af of ik hiermee de juiste keuzes maak, en of er wellicht nog slimmere configuraties te bedenken zijn.
Dus...op- of aanmerkingen zijn welkom!

Mistraller, gefeliciteerd!

Ik kan je melden dat mijn O2 op 7 februari is besteld bij Nieuwkoop Den Bosch en de productieweek is week 11. Dus dat is volgende week al, volgens dealer is de auto eind maart afgeleverd! Nog ff geduld dus...

Tallguy

Forumguru
let dan wel op de cataloguswaarde. want dat bepaalt je bijtelling! Eventueel dus met gesloten knip die radio regelen of anders een lagere cataloguswaarde.

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ik vraag me af of ik hiermee de juiste keuzes maak, en of er wellicht nog slimmere configuraties te bedenken zijn.
Dus...op- of aanmerkingen zijn welkom!

[/ QUOTE ]

Sahara beige zou wellicht mooier zijn....

deusjevo

Forumguru
De radio wordt eigendom van je werkgever denk ik /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik zie al dat je een tevreden Octavia rijder gaat worden. Ik denk dat de extra's die je voor die 4% korting krijgt, inderdaad eigendom worden van je werkgever.

Henny

Actief lid
Zo kunnen er nog veel meer berichten volgen Jettafreak. /forum/images/graemlins/smile.gif
Keuze qua kleur is juist prachtig zo!

Calvin

Nieuw lid
en veel leasemaatschappijen nemen de "gratis radio" niet mee in het onderhoud. Is ie na een jaar kapot zul je zelf een radio moeten regelen. Neem je de korting in de leaseprijs dan zal meestal de leasemaatschappij de boel betalen

Mistraller

Senior Member
Vandaag weer naar een andere dealer, en hij wist me zowaar te overtuigen dat ik toch beter een diesel moest nemen. Ik zit dus weer ontzettend te twijfelen. Het kost me 52 euro p/m extra netto (incl bijtelling etc), maar ja, bij de proefrit in de 1.6 mpi benzine vond zelfs mijn vriendin dat ie wat traag was. (We rijden al jaren diesel).
En dan de verhoging in de kofferbak bij de 62 liter tank, geen reservewiel...en de overige nadelen mbt lpg...
Wie overtuigt me van de keuze voor LPG danwel Diesel?

Ik heb 1 jaar ervaring met LPG in een octavia 1, en nu ruim een half jaar in een octavia 1 TDI. Voor mij is er maar één conclusie: NOOIIIT meer gas maar dan ook NOOIITT meer. Om de dag tanken en ALTIJD gezeik met het motormanagement!

Hetzer

Forumguru
Laatst nog een artikel gelezen volgens mij in de AUTOVISIE, over wat nu het voordeligste rijden is? gas ,benzine of diesel daarin werd gezegd dat het voor mensen die rond de 15.000 en 20.000 km rijden per jaar het echt veel voordeliger is om GAS te rijden i.p.v benzine , echter voor de echte kilometer vreters (30.000 tot 35.000 en meer!!)werd toch echt nog steeds DIESEL aangeraden.

Voor mezelf spelen de zaken als , het beperkte actieradius, het gebrek van gas bij de Duitse pompen en het gemis van mijn reserve wiel een behoorlijk grote rol!!

en above-all de rest waarde , een DIESEL met 150.000/200.000 km op de teller is tweede hands nog goed bruibaar in b.v Oost-Europa , maar een auto op GAS toch niet echt ,in Oost-Europa ben ik in iedergeval nog geen Auto-gas tegen gekomen!!!! /forum/images/graemlins/crazy.gif

Mistraller

Senior Member
Zo, inmiddels is hij besteld:

Octavia Elegance 1.9tdi
Storm Blue metallic
MaxiDOT
Sportstoelen (met kl. leerpakket)
Stream radio
Trekhaakje
Winterbanden mee in de lease

En nu maar wachten...

De voorloper is in elk geval niet verkeerd, ik rij nu een volvo S40. Maar toch ben ik blij dat de Octavia eraan komt. De s40 mist vooral opbergvakken die de octavia wel heeft. En natuurlijk allerlei opties die op de Elegance zitten. Maar het zal wel weer wennen zijn aan het motorgeluid. Deze volvo is echt STIL, helemaal in de 6e versnelling.

Wat ik me overigens nog wel afvraag;

De volvo heeft op de radio een display wat lijkt op de maxiDOT van de skoda. De volvo heeft een slimme feature in dat display: Als het licht is, dan is de achtergrond wit, en de letters zwart. Als het donkerder wordt, dan schakelt het scherm om zodat de letters wit zijn, met een donkere achtergrond. Zo heb je geen "fel" scherm in de auto.
Zou mooi zijn als de maxiDOT dat ook doet, maar dat kan ik me niet herinneren van de proefrit. (En anders misschien een leuke feature in een software update?) /forum/images/graemlins/crazy.gif

Mijn ervaring is dat de MaxiDOT bij daglicht niet hinderlijk licht is, zeker als de zon er op schijnt. Het blijft zeer duidelijk leesbaar maar is zeker niet fel.

Fabia

† In Memoriam
Een weer een nieuw lid van de alsmaar groeiende Skoda familie. /forum/images/graemlins/529.gif /forum/images/graemlins/545.gif /forum/images/graemlins/530.gif

Bovenaan Onderaan