En weer een Skoda rijder erbij

kylimo

Senior Member
Gisteren een andere auto aangeschaft. Het is een Skoda Fabia TSI/DSG (77kw) geworden uit 2010. Natuurlijk me direct even aanmelden op dit forum, na in het verleden al geregeld als gast te hebben meegelezen. Ondanks dat mijn Fiat me (nog?) niet in de steek heeft gelaten, geeft de Skoda toch wel even een heel ander gevoel als je er in stapt en mee wegrijdt. Ik moet nog even twee weken geduld hebben voordat ik hem kan ophalen. Veel monteurs met vakantie en er moet nog even een trekhaak onder gesleuteld worden.
Binnenkort dus meer ervaringen en natuurlijk de nodige vragen :laugh:.

Groeten Boy

YeMii

Senior Member
Welkom op dit gezellige forum, gefeliciteerd met je (nieuwe) Fabia en veel veilige kilometers toegewenst.

kylimo

Senior Member
Gisteren mijn 2010 Fabia ingeruild op een 2015 Fabia. De 2010 heeft er nu 160.000 km op zitten en is 6 jaren in mijn bezit. Daarom maar gaan kijken voor een opvolger. Gelijk de eerste was erg interessant vond ik en heb deze ook gekocht. Als weegschaal en persoon die toch altijd langer over dingen wil nadenken een moeilijke stap. Proefrijden was lastig met een standaard 1.2 TSI motor, want de oude Fabia is voorzien van een JD tuning en loopt nog steeds heel goed.
Deze First Edition Style is natuurlijk wel even een andere auto van binnen en wat uitvoering betreft. Wordt nu op kenteken gezet (Belgische import). Hij is vrij compleet (navi, PDC voor en achter, front assist, etc), maar wel twee veranderingen in de planning: JD en Mark. Tuning en verlagen.

Groeten Boy

kylimo

Senior Member
Zaterdag even naar Mark (Antera) geweest om de FIII een stukje te laten zaken. Mark was ook enigszins verbaasd hoe hoog de FIII stond toen ik aankwam. Maar na het monteren van het setje Eibachs werd ik helemaal vrolijk.
Nog even niet twee foto's op dezelfde plek, maar hier kan je toch wel zien dat hij een stukje gezakt is :jaja:.
upload_2019-3-11_12-7-41.png
upload_2019-3-11_12-7-58.png

Groeten Boy

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik vond hem origineel ook vooral achter
nogal potsierlijk hoog.
Tip: die stippellijnen geven aan dat je in de lengterichting daartussen moet parkeren ;)

Ziet er goed uit zo

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan