+ en -

Erikje

Actief lid
+: merkte vandaag pas dat je het ESP-knopje 1 seconde moet indrukken om ESP aan- of uit te schakelen. Veilig.

-: m'n linkerdeurgreep (da ding met de 4 knoppen voor de ramen) zit los: een flinke ruk aan de deur en hij ligt eraf /forum/images/graemlins/407.gif Herkent iemand dit?

KMA

Lid
Dat je deurgreep er met een ruk afligt lijkt me niet in orde. Waarschijnlijk een schroefje vergeten bij de productie.

Erikje

Actief lid
5000 km ervaring

na 5000 km met de O2 zijn dit mijn ervaringen:
+ diesel icm dsg is erg fijn, veel trekkracht, met name tot 120km/h zit je in een katapult

- boven de 140 is de echte kracht eruit

+ 160/170 is de perfecte kruissnelhied /forum/images/graemlins/24.gif

- op topsnelheid (>210) vind ik 'm wat minder stabiel worden

- hier en daar een rammel hoorbaar (met name rechterdeur), maar ja, die heeft al tigkeer opengelegen ivm audio en leer

- bij nat weer loopt de achterbak vol met water bij het openen van de achterklep: ontwerpfoutje

+ wegligging/sportonderstel

- krakend onderstel de eerste 5 minuten

+ kleur en velgen

+ ruimte achterin

+ regensensor, werkt prima!

+ xenonlichtopbrengst

- dieselverbruik (tanken na 700 km, maar dat ligt aan mij)

overall: toch beter dan mijn vorige auto, de A4!

Re: 5000 km ervaring

Kan me wel aansluiten bij je ervaringen Erik, ik heb ook wat vaag getril/rammel in mijn rechterdeur. Wel alleen bij bepaalde toeren en vooral als de motor nog koud is.. Ga ik binnenkort even voor naar de dealer denk ik.. Zit nu ook op zo'n 6000Km en ben mega tevreden moet ik zeggen.

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

- bij nat weer loopt de achterbak vol met water bij het openen van de achterklep: ontwerpfoutje

[/ QUOTE ]

Blijf 't komisch vinden. Die ontwerpfout had de O1 HB ook al, maar niemand die eraan heeft gedacht om 'm bij de O2 weg te werken... /forum/images/graemlins/confused.gif

LenK

Forumguru

Is dat niet gewoon een kwestie van met beleid openen?

Er vallen wel druppels naar binnen (ook op de achterbank bij openen achterportieren), maar ik denk dat dat niet te voorkomen is tenzij je een overhangend dak op je auto hebt
(dat is de Octavia in Veranda uitvoering) /forum/images/graemlins/grin.gif

-------

+ Mooier, van buiten, maar vooral van binnen
+ Stuk beter rijden
+ Veel beter remmen
+ Veel betere speakers
+ Stiller (motor)

- Meer rammels
- Luidruchtiger (banden)
- Iets dorstiger
- Iets langzamer

VEEJAY

Forumguru

Ik vind de O2 wel zuinig, alleen dan moet je bewust zuinig rijden en niet dat zware rechtervoetje gebruiken /forum/images/graemlins/winkie.gif

LenK

Forumguru

Ik schreef "iets dorstiger". Ik heb elders een topic O1 versus O2.
Op dit moment is het zo dat mijn O2 volgens de boordcomputer 0,2 ltr/100 km dorstiger is.
Uit mijn nagerekende bonnetjes schat ik dat ik gemiddeld 0,5 km per liter minder ver kom.

Die boordcomputer is trouwens ook niet echt betrouwbaar.
Als ik ga rekenen kom ik op 7.7 / 100 en de boordcomputer geeft 7.2 aan over de zelfde periode (?????)

Bovenaan Onderaan