Energie label

Auke

Lid
Ik dacht dat de golf variant te vergelijken was met de octavia, ik heb zelf besteld de octavia businessline elegance 1.6.dsg, nu heb ik deze vergeleken met de golf variant 1.6 tdi dsg, in principe het zelfde maar deze heeft 20 % bijtelling en de skoda 25% toch raar.

Auke

Lid
Het klopt wel met de uitstoot die van de octavia is hoger, maar ik dacht dat de motor het zelfde was, maar dit maakt de vw ook duurder in aanschaf maar in de bijtelling weer goedkoper

hemi24

Forumguru
De Golf is voorzien van bluemotion technologies, wat binnenkort ook op de O2 verkrijgbaar is onder de noemer Greentech...

Als je wat verder kijkt zie je dat je zelfs de 3/5 deurs Golf en de A3 SB met 140pk TDI in de 20% kunt rijden...

Das het voordeel van (semi)premium binnen de groep!

FredV

Banned
Wordt de bijtelling niet gebaseerd op de uitstoot? en niet op het verbruik?
Dus als de uitstoot van de O hoger is, ja dan hogere bijtelling.
Tenzij je niet least, dan heb je geen bijtelling, is die toch voordeliger:)

Auke

Lid
ik maak me er ook niet druk om, ik ben blij weer een nieuwe o2 te gaan rijden, heb nu al 2 nieuwe achter de rug en het is toch echt een prima auto.

Spaced

Senior Member
@ FredV: Het energie label wordt berekend naar gelang de uitstoot en het formaat van de auto. De precieze formule heb ik voor je, maar het is zo geregeld dat een een grote auto die in absolute waarden meer uitstoot dan een kleinere auto, toch als "schoner" (en dus A-label en minder bijtelling) wordt aangemertk, terwijl de kleine auto die juist minder uitstoot, een B-, of C-label krijgt.

Denk bijvoorbeeld aan de lexus Hybride met 230PK V6 d'r in: Mooi wel een A-label...

Bovenaan Onderaan