Amundsen Enige verwarring

FNaRK_02

Actief lid
Net de eigenaar geworden van een Scala uit 2023, probeer me in te lezen over het navigatie / infotainmentsysteem maar kom tegenstrijdige berichten tegen en ook de handleiding is niet heel duidelijk :(
Wat heb ik nou precies in mijn auto ? Amundsen, MIB 2, 3 Plus ??

Amundsen_3.jpg

Ik lees in een aantal posts dat het kaartmateriaal op een SD kaart staat? Ik kan die dus nergens vinden. Of toch gewoon via een USB stick?
Ik heb ook gelezen dat de door Skoda aanbevolen manier (SD en/of USB) niet werkt, heb ook ergens een alternatieve manier gelezen maar die kan ik niet meer terugvinden ...
Waar vind ik voor mijn type de meest actuele kaarten, via de Skoda kanalen (ik lees ook via de VW site) ?
Puur uit luiheid: heeft iemand een link voor mij ;)
Op dit moment is onderstaand mijn versie, maar aangezien ik (nog) niet weet welke kaarten ik nodig heb kan ik ook niet checken of ze actueel zijn.

Amundsen.jpg
 

EdK

Forumguru
Als je al een SD kaart hebt want als ik naar je scherm kijk dan ziet die er hetzelfde uit als in mijn Fabia4
En ik update on air momenteel omdat ik hiervoor wel het abbo heb verlengt
De andere gadgets abbo heb ik niet verlengd.

Maar goed heb jij dus 1 of 2 USB C aansluitingen bij de versnellingspook in vak ervoor ??
ZO ja dan is dat de aansluiting waar je kunt updaten !
Als je wel een SD kaart zou hebben dan moet je in je dashboard kastje kijken
Als je die open doet dan zit hij aan de linkerzijde en dan vaak hoog gemonteerd
En dan kan het zijn dat je 1 of 2 poorten daar hebt
Let op je zit dus niet dat gehele kastje wat hier boven op foto staat !
 

FNaRK_02

Actief lid
Heb al in het dashboardkastje gekeken (wist ik nog van mijn Octavia), daar zit geen module en/of SD kaarthouder.
Wel 2 USB-C poorten naast de pook.
Dus een USB-C stick aanschaffen en de ECE 2024/2025 downloaden ?
 

EdK

Forumguru
Dus een USB-C stick aanschaffen
Ja dat is een optie , maar als je op forum leest dan zijn er personen die het op die manier om één of andere reden ook niet voor elkaar krijgen.
Andere optie is dat je abbo neemt van skoda en je het on air doet ! Merk je niets van maar tijdens rijden blijkt hij dan toch te updaten.
Maar dan moet je wel die mogelijkheid hebben, maar dit moet in je unit terug te vinden zijn als ik goed heb ( manual in unit )
En andere optie is om met @Antera contact op te nemen ! Hij kan dan zo en zo de laatste firmware van je unit updaten maar volgens mij ook kaart materiaal updaten en meteen met VCDS diverse aanpassingen aan de wagen doen ( lees op zijn website )
En mocht je die achteruit rijcamera willen dan kan hij misschien een all in prijs voor je maken !?
En laatste optie is de dealer, maar dat is in mijn ogen de ergenis optie, want ze kunnen het niet of willen het niet ..........En doen ze het dan heb je vaak nog niet de laatste software of firmware op de unit staan..... En dan heb ik het nog niet eens over de camera.....
 

Antera

Donateur
Je hebt een MIB3 ( herkenbaar aan de USB-c poorten) met iets oudere software versie :-) . Ik heb 332 voor dit systeem beschikbaar
 
Bovenaan Onderaan