enkelvoudige aan/uit knop voor alarm in deurpost?

In mijn RS ziet maar 1 knop om zowel interieurbewaking als hellinghoek detectie uit te schakelen. Volgens PON zou je met 1 knop beide systemen tijdelijk uit kunnen schakelen, in het instructieboekje staat een "duo" knop, met 2 afbeeldingen.
Wie heeft er ook een enkele of dubbele knop?
Want nu weet ik niet of er hellinghoekdetectie op zit.

Lim

Lid
Ik heb dan wel geen RS maar ik heb wel het alarm met helingshoekdetectie. Ik heb hiervoor een dubbele knop in mijn auto. Hetgeen wel handig is want het interieuralarm is soms wat triggerhappy (metname met erg warm weer). En je met deze knop dan ook alleen het interieurbewakingsdeel kan uitschakelen.

Kan er wel een fototje van maken als daar behoefte aan is.

Greetz.

Octavia_II

Actief lid
Hoi bgskoda,

voor zover ik weet heb je 1 knop als je alleen interieur bewaking hebt, en 2 knoppen als je zowel interieur en hellingshoekdetectie hebt.
Het lijkt er dus op dat jij GEEN hellingshoekdetectie hebt !
407.gif

Ps. ik heb GEEN hellingshoeksensor. (en dus ook maar 1 schakelaar!)

Groeten,

Charlie

Re: enkelvoudige aan/uit knop voor alarm in deurpo

Hoi bgskoda,

Mijn RS is geleverd in februari 2007. Ook besteld met hellingshoekdetectie en toch maar 1 knop. Heb daarom ook het vermoeden dat ie er dus niet in zit, want het boekje zegt 2 knoppen. Het logo op de knop laat ook alleen het interieur zien. Moet nog langs de dealer hierover.

Groeten,

Marco

Vandaag bij dealer geweest. O2 aan de computer en die zegt dat er hellingshoekdetectie (1Z0951171A) in zit. Volgens de dealer is de schakelaar recent veranderd, maar daar kwamen ze dus ook vandaag pas achter. De dubbele knop zou ook niet meer als onderdeel in het bestelsysteem staan (vind ik wat vreemd, want wat als er nu toch nog 1 kapot gaat van de "oudere" modellen).

Resultaat is dus nu wel: hellingshoek uit, interieur uit en andersom
frown.gif

Voor de verzekering is in Luxemburg het alarm trouwens niet verplicht. Vinden me ook maar raar, dat ik het toch besteld heb. Dealer verkoopt nooit een O2 met alarm. Althans tot februari
wink.gif

Heb je ook uitgeprobeerd of er echt hellinghoek detectie opzit, bv in de garage met voor/of achterwielen op de brug omhoog?
Ga binnenkort ook even langs de dealer en laat mij dan uitleggen hoe het werkt met 1 knop.....

Kun je ook gewoon testen met je krik, thuis voor de deur.

Jpoers

Lid

lijkt me sterk dat je zoiets met een krik kan uitzoeken,
ten eerste gaat het maar over 1 punt omhoog, en geloof dat je rond de 10 graden moet komen wil het alarm echt afgaan, dat haal je volgens mij nooit met een krikje....

Beste mensen,
de hellinghoekdetectie zit op mijn RS, dan wel met 1 aan/uitknop gelijk geschakelt met interieuralarm.
In de praktijk getest bij de dealerr, schuin op de brug, en hij gaat af!

Racer

Lid

OK, duidelijk.

Blijkbaar een nieuwe uitvoering van dezelfde optie, want de mijne (aug 06) heeft nog gewoon 2 knoppen.

Volgens mij kan je de interieurbeveiliging ook met de AB uitzetten (2xdicht). Ik ben benieuwd of dan ook de hellingshoek detectie uit staat.

Iemand ervaring?

Racer

JinxRS

Lid

...hmm vaag bij mijn RS zitten er 2 knoppen en dat werkt naar behoren. 2x dicht drukken op AB heb ik nog niet geprobeerd maar dat kunnen we natuurlijk morgen wel even controleren
crazy.gif

Bovenaan Onderaan